Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

C

clownen

Såg på tidningen ridsports hemsida att ASVH`S ordförande avgår :o. Tänkte bara på skoj höra mig för om vilken ordförande vi på Bukefalos ska föreslå att vi får :D.

Har vi några lämpliga förslag på kandidater ?

Själv så föreslår jag Hjördis Kamph ( stavas det så ?). En kvinna som verkar vara internationellt insatt i avel och duktig tycker jag :).

Hoppas att fler vill komma med förslag och att vi låter bli att smutskasta varandras förslag så att det inte blir personangrepp !

Hälsningar Helen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Karl-Henrik Heimdahl, avelsvärderingsnämndens ordförande, en förståndig, kunnig man med pondus. Alternativt att man ber sittande ordförande stanna, också en förståndig, företagsam man som vill det svenska halvblodet väl. Båda med integritet, något som jag tror är av största vikt på den positionen. Har faktiskt svårt att hitta någon kvinna jag kan tänka mig på den positionen, jag borde skämmas! :eek:
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Det stod inte mycket ;)

(Själv är jag så här inom parentes mest glad över att de kommer att skriva om att Hans von Blixen avled för över en månad sedan. Hade förmånen att se två lektioner han hade uppe i mitt stall i januari..)
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

clownen skrev:

Hoppas att fler vill komma med förslag och att vi låter bli att smutskasta varandras förslag så att det inte blir personangrepp !
Jag påminner en extra gång om detta..
För minsta lilla det blir skitsnack om någon person så ryker tråden.. :devil:
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Nej det stod inte mkt men tidningen bord välk komma den här veckan så vi får läsa om vad som föranleder detta.

Tänkte höra om du har några lämpliga kandidater ?

Hälsningar Helen
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Eva-Lisa Lindström?

Har ingen aning om hur hon är som person, men hon har hållit på med uppfödning, framgångsrikt!, ett antal år nu.

Jag lovar ameo, inget skitsnack från min sida ;)
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Jag ställer mig bakom förslaget Heimdal med!
Det är en man jag lyssnar noga till, och som dessutom jobbar på fältet, och därmed ser mycket av hingstarnas avkommor, när de kommer till klinik...

Men jag är rädd att han har lite för mycket att göra, så att han inte finner tid över till denna syssla med!

Annars tycker man skall se till slitvargarna i distriktsföreningarna som sitter inne med mycket kunskaper!

mvh
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Menar du den Eva Lisa Lindström som bla. är ordförande i Hingsthållarföreningen ?

Helen
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Måste säga att det förvånar mig att inte fler kommer med förlslag när det så många uppfödare samlade på ett ställe :confused:

Nu är ju inte det här en undersökning/tråd som ska tas på något större allvar - men ändå, det kan ju vara roligtatt se hur alla tänker :crazy:.

Helen
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Det var henne jag tänkte på, mest bara för att det är en kvinna som är en erfaren uppfödare och hingsthållare. Jag tycker att Heimdahl är så bra där han är ;)
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Vart då? ;)
Jag vill inte att han skall få så mycket uppdrag, att han inte hinner vara på sin klinik! ;) Som tur är har han väl inte så mycket helgjobb, så att han hinner med avelsnämnden och fara runt på fölbesiktningar, rådgivande, mm, som han gör på helgerna!
mvh
"ego hoppsann"
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Jag håller med till 100 %. Allra helst hade jag sett sittande ordförande kvar på posten. Artikeln i Ridsport var mycket intressant, han har verkligen visioner och jag tror att han skulle lyckas genomföra dem på ett bra sätt.

Att hinna med heltidsjobb, ordförandepost i ASVH, framgångsrik uppfödning och familj med tävlande barn är definitivt imponerande. Jag tycker att han gjort ett mycket bra jobb.

Mvh Cissi
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Jag menar som premieringsnämndens ordförande :)

Men enligt Ridsport som kom idag skulle styrelsen tydligen ha ett namn på lager, men ville inte offentliggöra detta ännu.
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Ja om man inte får nämna oegentligheter som förekommer inom ASVH och detta kallas för skitprat så tycker jag den här tråden kan slå igen på en gång
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

:confused:
Tråden handlar om att föreslå namn på ordförande i ASVH, vart kom oegentligheterna in i matchen?
 
Sv: Avelsföreningens ( ASVH`S ) ordförande avgår...

Har du något förslag på ordförande kanske ? :D

Hälsningar Helen
 

Liknande trådar

C
Avel Nedanstående text är kopierad från ASVH´s hemsida under " orföranden har ordet ": Ordföranden har ordet…………….. Nr 2 2006/Inka...
2
Svar
32
· Visningar
2 028
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp