avelsfrågor!

Mammadutt

Trådstartare
Om man nu får en pärla till katt och vill ta avkommor efter denna, måste man uppnå någon sorts championat på utställningar eller räcker det med ögonlysning, navelbråckskoll....? Har försökt läsa en massa fakta men jag blir bara grötig i huvudet!

Och vet någon här om man kan registrera stamnamn hos Sverak innan man fått en kull, bara för att man vill försäkra sig om att få det namn man önskar?


/förvirrad filiduttan :D
 
Du behöver inte ställa katten för att avla på den .
Den måste dock ha gjort ögonspegling,navelbråckskoll och blivit chippad.

Anatr att det är abyhonan du pratar om.... :smirk:

Självklart kan du regga namnet innan.
 
Aha.... nu blev inte Abyhonan vår, men vi har en annan på span, men denna lilla hona har skuggor på benen, vilket uppfödaren säger är icke godkänt om man ska ställa ut, är avel uteslutet då? Hade vart kul att få ta en kull åtminstonde om katten blir en pärla mentalt och fysiskt (trots skuggor så att säga).
 
Men va fan....ska du köpa från nån annan iaf...
o så säger du genast vem det är :p

de är godkända för både avel o utställning ,men du lär ju inte komma så långt,CH kan du ta dig till iaf.
Dessutom kan markeringar på benen växa bort.
 
ahaaaaa då e hoppet loppet å hoppet inte kört *upphetsad* Jag kan PMa uppfödarens hemsida, vill inte nån ska sno henne för mig :d
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Cornelia
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp