Avelssnack/uppdatering

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nytt försök efter lite påminnelse från moderator... Men jag har saknat en sånhär tråd på avel, med lite allmänt skvaller, tjöt och uppdateringar som inte riktigt passar i någon av de andra trådarna men som man inte direkt skapar helt egna trådar till heller.

Det kan vara nyheter om intressanta hingstar, framgångar för svenska uppfödningar ute i världen, om våra egna uppfödningar eller vad ni nu kan komma på! Alla raser välkomna såklart.

Men inget "skitsnack", och inga länkar till annonser eller hingstägares privata sidor precis som i övriga forumet.

Börjar med att slänga ut lite:

Såg att SWB-hingsten Flash Dancer I.M. kommit ut på den nya "exklusiva" försäljningssidan med ny film och bilder. Jag kommer ihåg att jag gillade honom på bruksprovet och som unghäst, men gud vilken köttbulle han har blivit :o.

Har också kollat lite på filmerna från KWPNs hingstpremieringar, Totilas första årgång har ju nu kommit fram, förutom "Toto Jr" som Glock köpte så även en med mamma som är helsyster till Parzival och en med samma mamma som Bretton Woods: http://www.tidningenridsport.se/Avel/Nyheter1/2014/2/Totilas-trio-blandade/
Men jag måste faktiskt erkänna att jag inte tyckte de var sådär extraordinära någon av dem...

Igår var det en bra dag för några svenskfödda Cardento-avkommor också, Nice Stephanie vann 1.50 och Carat vann 1.40 i Bordeaux och Cyklon vann 1.45 i Wellington! Kul att det går så bra för de svenska hästarna tycker jag :banana:
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Försöker med mitt inlägg igen då...

Hingstarna Hohenstaufen II och Snap Shot är till salu på en mycket känd dansks ryttares hemsida.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Jag undrar om det inte funkat med hon som köpte Snap Shot? Och varför de inte är kvar hos Brink tro, han kan väl också sälja hästar? :cautious:
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Bretton woods mamma måste vara något extra ordinärt! Hade gärna vilja se henne, två godkända hingstar och även stona efter henne har jag för mig att det gått bra för. En sådant sto alla kan önska sig i avel.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Läser man på Bretton Woods info på Flyinges sida står det att hans mamma är det högst rankade stoet i KWPN-avel! Så nä, det hade inte varit helt fel... :d
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Äe det verkligen samma snap shot? Tyckte inte de har samma teckning i ansiktet och den på danska sidan står att den är efter sir donnerhall II.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Hade för mig det, det är därför siffrorna på Chagalls förväntade förvärvning är skyhöga.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Spender S ska stå på station i södra Skåne (enligt stationens fejsbok)
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Kul tråd :)

Quintero hamnade tydligen på Zangersheide efter sin pensionering. Det var lite otippat! Ville inte tyskarna ha kvar honom?

Kul med Spender också, vet många som har väntat på att han ska komma hem!
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Superkul tråd!

Först vill jag uppmärksamma att WEF kryllar med svenska uppfödningar, inte "bara" i seniorklasserna. De sk Medium Junior Jumper (130-135) och High Junior Jumper (140-145) startar massor m SWB. T.ex. Drömma, Lundbäck T Hästak, Chamonix H, Happy QT och inte minst Mill's Georgia som var 6a 2 ggr förra veckan i 140 och hittills denna vecka i 130 3a och 1a, vars uppfödare är rätt aktiv här på Buke! Hon får träda fram själv om hon vill!
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Bretton woods mamma måste vara något extra ordinärt! Hade gärna vilja se henne, två godkända hingstar och även stona efter henne har jag för mig att det gått bra för. En sådant sto alla kan önska sig i avel.

Hon har även en hingst- 13 (?) . totilas.:)https://www.facebook.com/photo.php?fbid=166405293415256&set=a.166405236748595.45076.111699782219141&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-frc1%2Ft1%2F208093_166405293415256_6776551_n.jpg&size=600%2C393
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Fast länken går till Gaudi som föl? Enl Horsetelex fick hon ett sto e Totilas 2013 (och ett till sto e Totilas 2012).
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Black Coffee är ute och luftar sig på dressyrbanorna med nya ägaren, roligt! Vann en MsvC i Eskilstuna i veckan. :)
Bild från fb:
1743683_10153744571760167_1048846750_n.jpg
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Jag såg en rolig annons om en hingst, inte godkänd, född 2010 som gärna tar emot ston, man får 5% rabatt om man har SWB-sto. Alla kan ha en dålig dag på 3 års testet, men han låg några poäng under 40 (ingen delpoäng högre än 6.5) och så står det att han är en kvalitétshingst och "kvalitet lönar sig". Han kostar 6500 kr tror jag det var att betäcka med.
Varför visar man inte sin hingst då?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Den har vita papper för morfar är inte godkänd och kan därför aldrig bli godkänd. Det enda elit i den stammen är morfarsfar:crazy:

Håller med dig om att poängen är bedrövliga, vet inte om jag någonsin har sett lägre.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Eurodressage skriver att den 17-åriga hingsten Dormello (e. Dream of Heidelberg-Freiherr) har bytt stall igen. Han är leasad av en svensk hingststation.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp