Även naturen talar till oss - TVIVLARE BÖR SCROLLA VIDARE - då det inte är av intresse för dem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag rotar bland mina orakel- och tarotlekar. Solögas orakellek, vildmarkens språk är en av de första orakellekar jag införskaffade. Växternas och Djurens Språk finns även i två pocketböcker i fickformat som jag vet att många djur- och naturfantaster har i jackfickan när de går ut för att klappa ett träd. Många av blommorna och djuren är inte svenska, men det är ändå djur som man kan "stöta på", på TV, en bild i en tidning, i en bok, eller på internet. Så man kan finna små tecken här o var, om man har intresse och är vaken.

46410805_10156217577077620_1194682480943169536_n.jpg


Elefant är något som så länge jag kan minnas står för stolthet, klokhet, visdom och lycka. Det första kortet står för här och nu/idag...
Undrar vad som kommer hända idag. Mitt internetspelsgäng har V75 system på ATG tillsammans... och snart åker jag ut till mor och far. Undrar vad pappa kan ha för god mat på gång, köttfärslimpa på rotsaksbädd, lasagne... eller en av sina fantastiska matiga pajer.
Vad kan DU tänkas ha att se fram emot idag? :)

Papegoja är ett härmdjur, en spegel av någon/något annat. Det andra kortet står för vad du vill ha ut av dagen, "för resultat". Jag vill ha en fortsatt bra dag, där jag får något gjort här hemma, innan jag åker till mor och far, samt att jag får en bra em och kväll i Hovsta. En slant på travet vore ju inga fel som bonus.. :D
Vad vill DU få gjort idag då?

Orkidé är en vacker blomma som drar till sig uppmärksamhet och gör mig glad. Det tredje kortet står för vad som kan stoppa dig att få ut det du har tänkt dig av dagen. Jag försöker alltid finnas där för vänner och ser jag någon som verkar behöva prata, så har jag svårt att bara "gå förbi", vare sig det är på ett café eller på internet, eller om en vän ringer. Förra söndagen var jag "extramamma" igen då en god vän från häståren kom förbi och fikade. Hens första fars dag utan sin far i livet.
Har DU tid att stanna och lyssna, kommer DU att springa på en ny vän idag, i affären, på biblioteket, på internet eller i stallet?

Järven är ett av våra 5 stora rovdjur i Sverige, trots det är det ändå oftast en doldis som det inte talas så mycket om. Det fjärde kortet står för vad som kan hjälpa dig att få ut det du har tänkt av dagen. Och för mig blev det ganska självklart, ett stort schema framför mig... frukost, diska, sopor, bädda, sortera tvätt... gör det, gör det... STOPP, släpp på kraven, andas, ta det lugnt, behandla dig själv väl. Ta tag i hemmet, men ta lite i taget.
Vad har DU för oöverstigligt idag? Måste du ta tag i HELA den biten idag? Var inte så sträng mot dig själv.

Björktrasten är en ganska stöddig typ, som klarar de flesta problem. Det femte kortet är ett så kallat bonuskort, med ett litet klokord på vägen.
För mig står det för självförtroende, jag kan mer än jag tror. Och senaste veckorna har visat att jag är "på spåret"/på rätt väg igen.
Hur är det med DIG, har du varit nertryckt i skorna och gått omkring med hängöron ett tag? I så fall, räta på dig, andas in, brösta ut dig. Ifrågasätt inte om du har rätt eller fel. Du ÄR stark, du är på rätt väg.

Ha en fin dag alla, vi höres.

:heart
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jahapp som sagt, Olaf/Sandalfon kom indimpade lagom till förmiddagskaffet idag igen... Och det är nästan så att han börjar bli tjatig...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På pricken, det går alldeles för sakta att återfå energi och ork. Men hjärnan går på högvarv, så det är svårt att koppla av när man väl...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp