Avfuktare med IP54 (minst)?

R

Raderad medlem 142449

Någon som har lyckats hitta en avfuktare med kapslingsklass IP54 minst? Hur jag än söker så hittar jag ingen :confused:

Tar även gärna emot tips på värmefläkt (fristående) minst IP54!
 
Munters tror jag har avfuktare med ip 54-klassning. Annars är det nog stor risk för att de flesta bara är testade för ipX4 och alltså tål vatten men inte är kontrollerade för damm/partiklar. Men det borde finnas också med tanke på att vattenskador ofta är en byggarbetsplats samtidigt som de avfuktas.
 
Det gäller torkrum.
Skulle ändå säga att fukt bör ventileras bort. En enkel väggfläkt borde vara billigare och effektiv. Eller saknar utrymmet ytterväggar?

Att tänka på isf är att en avfuktare genererar mycket värme, så köp den först och element sen, om du får behov av det, så slipper du slösa pengar i onödan :)
 
Skulle ändå säga att fukt bör ventileras bort. En enkel väggfläkt borde vara billigare och effektiv. Eller saknar utrymmet ytterväggar?

Att tänka på isf är att en avfuktare genererar mycket värme, så köp den först och element sen, om du får behov av det, så slipper du slösa pengar i onödan :)

Det finns ytterväggar men om vi ska installera en ventilationsfläkt så behöver vi ta in elektriker och då kändes det mycket enklare att köpa en avfuktare med stickpropp.
 
Det finns ytterväggar men om vi ska installera en ventilationsfläkt så behöver vi ta in elektriker och då kändes det mycket enklare att köpa en avfuktare med stickpropp.
Med tanke på priset på vanliga avfuktare hade jag börjat med en vanlig ventil (utan fläkt) och tillskottsvärme om jag var du. Har ni testat det?
 
Med tanke på priset på vanliga avfuktare hade jag börjat med en vanlig ventil (utan fläkt) och tillskottsvärme om jag var du. Har ni testat det?

Nej, det har vi inte, stallet är bara ett skal än :) men precis som du säger så hade vi tänkt börja så, med ventiler och värmefläkt.
 

Liknande trådar

Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
878
Senast: Milosari
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 426
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp