Avicii arena

Texaz

Trådstartare
Namnbytet från Ericsson arena verkar ha förargat många ( främst Stockholmare).
Hur kan det vara så otroligt laddat??
Även det faktum att en organisation som jobbar mot ungas psykiska ohälsa samarbetar med ägarna verkar väcka ont blod 🥴
Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, kan någon förklara?🤔
 
Namnbytet från Ericsson arena verkar ha förargat många ( främst Stockholmare).
Hur kan det vara så otroligt laddat??
Även det faktum att en organisation som jobbar mot ungas psykiska ohälsa samarbetar med ägarna verkar väcka ont blod 🥴
Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, kan någon förklara?🤔
Jag har inte sett eller hört någon som blivit särskilt arg över det, är det verkligen så många? Dom som är det är det förmodligen för att dom inte gillar förändringar och att allt ska vara som det varit.
 
Jag har inte sett eller hört någon som blivit särskilt arg över det, är det verkligen så många? Dom som är det är det förmodligen för att dom inte gillar förändringar och att allt ska vara som det varit.
Ja, är ett väldans liv i kommentarfälten på FB 😜
Tror nu inte att någon opponerade sig när det blev Ericsson arena, men det här verkar laddat...
 
Ja, är ett väldans liv i kommentarfälten på FB 😜
Tror nu inte att någon opponerade sig när det blev Ericsson arena, men det här verkar laddat...
I inläggen om det som jag sett så är det inget sådant i kommentarerna men dom kanske har rensat bort dom. Och det var nog en hel del som hade åsikter om Ericsson arena också tror jag. Det blir ju alltid så när det är förändringar mer eller mindre.
 
Jag fick för mig att den hette Ericsson Globe Arena tidigare. Kan det vara att Globe är borta ur namnet som upprör? I folkmun heter den ju ändå Globen så jag förstår inte varför folk blir så upprörda. Fint initiativ att byta tycker jag 🧠💕

Mvh Miks
 
Namnbytet från Ericsson arena verkar ha förargat många ( främst Stockholmare).
Hur kan det vara så otroligt laddat??
Även det faktum att en organisation som jobbar mot ungas psykiska ohälsa samarbetar med ägarna verkar väcka ont blod 🥴
Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, kan någon förklara?🤔
Fast det var väl Ericsson Globe? Jag störde på när Ericsson involverades i namnet också, haha, och nu tycker jag väl att den kunde ha fått heta Aviccii Globe istället för arena. OBS. jag är inte Stockholmare men tycker ändå att det är störigt när typ landmärken byter namn, oavsett skäl.
 
Den har väl hetat Ericsson Globe Arena? Fast det har jag knappt haft någon aning om, känner ingen som säger något annat är Globen.

Jag tycker att tanken med namnbytet är fin, men jag har svårt att tänka mig att man börjar säga att man ska se en spelning på Avicii istället för på Globen, och skulle någon mot förmoda göra skulle majoriteten inte fatta vad som menades :D
 
Inte hört några reaktioner. Men min erfarenhet är att vi Stockholmare fortfarande säger ”Globen” och lär fortsätta med det :D Globen, Globenområdet, hen bor bakom Globen. ”Vart är du?”, ”Vid Avicii Arena”. Njaaa, det lär fortsätta kallas Globen. Men jag tycker det formella namnbytet är ett super-initiativ!
 
Inte hört några reaktioner. Men min erfarenhet är att vi Stockholmare fortfarande säger ”Globen” och lär fortsätta med det :D Globen, Globenområdet, hen bor bakom Globen. ”Vart är du?”, ”Vid Avicii Arena”. Njaaa, det lär fortsätta kallas Globen. Men jag tycker det formella namnbytet är ett super-initiativ!
Precis så! Är ju ingen som gått och sagt: ”jag ska på konsert, den är i Ericsson Globe Arena” i nuläget heller.
 
Namnbytet från Ericsson arena verkar ha förargat många ( främst Stockholmare).
Hur kan det vara så otroligt laddat??
Även det faktum att en organisation som jobbar mot ungas psykiska ohälsa samarbetar med ägarna verkar väcka ont blod 🥴
Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, kan någon förklara?🤔

Som som svar på frågan skulle jag gissa att det är främst två typer av personer som är arga:
1. De som inte ens fattat att det inte heter Globen längre
2. De som blir provocerade av att prata psykisk ohälsa och tycker att alla idag är så svaga, ”När jag var ung fick man gaska upp sig!”
 
Ja den kommer nog alltid att kallas Globen, och därför förstår jag inte varför det är upprörande?🤔
Vad jag förstått är det arenan som heter Avicii, och att den ligger i Globen, menyn jag kan ha fel...
Hur det kan vara stötande att organisationen jobbar med ungas psykiska hälsa är än mer obegripligt 🥴
 
Som som svar på frågan skulle jag gissa att det är främst två typer av personer som är arga:
1. De som inte ens fattat att det inte heter Globen längre
2. De som blir provocerade av att prata psykisk ohälsa och tycker att alla idag är så svaga, ”När jag var ung fick man gaska upp sig!”
Jo eller kommentaren att de även borde jobba för vuxnas mående :banghead:
 
Jag hade föredragit Tim Bergling Arena. Han var ju Tim, först och främst, och det var livet som Avicii som gick så väldigt snett. Men jag förstår att namnet Avicii är vida mer känt och det finns väl en internationell tanke där också med igenkänningen. Men jag hade tyckt det varit fint, i varje fall.
 
Jag hade föredragit Tim Bergling Arena. Han var ju Tim, först och främst, och det var livet som Avicii som gick så väldigt snett. Men jag förstår att namnet Avicii är vida mer känt och det finns väl en internationell tanke där också med igenkänningen. Men jag hade tyckt det varit fint, i varje fall.

Jag tycker att Avicii känns rätt på nåt sätt. Det var ju det namnet han själv valde att ha som sitt offentliga namn.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp