Avkommor e: For Pleasure.

kopparberg

Trådstartare
Såg i Ridsport att många av de verkliga toppryttarna i hoppning hade For Pleasure som "favorit".

Ngn som har en avkomma efter denna underbare hingst?
Och hur blir de? Är de talangfulla? Trevliga? Blir de ofta fuxar?
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Svindyr att betäcka med annars hade jag gärna gjort det.
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Skötte länge en häst när jag bodde hemma.
For Fun, fux, valack e. For Pleasure honom var det lite nerv i samtidigt som han var envis, testade gärna. Ibland kunde han vara cool-lugn för att i nästa stund kasta sig. En riktig tävlingshäst med andra ord. Mkt fin, snäll och trevlig häst ändå. Mycket stor kapacitet man han startade dock bara upp till 1.40 då han nyligen dog i tarmvred.

Sen finns ju For Feeling också fux, hingst.
Den tävlar 1.40 i Sverige utav Flyinges unghingstberidare.
tävlades i Tyskland av Joacim Winther upp till svår klass.
Finns bara ett ord för denna hingst GUDASNÄLL på alla sätt och vis.

Sedan har väl For PLeasure några avkommor som går världscupen.
Men jag minns bara en vid namn.
"Forsyth" som Toni Hassman rider.
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Har en fölunge som föddes inatt efter For Feeling, en väldigt vaken ung dam som inte är rädd för något (bara 13 timmar gammal)
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Synd For Fun dog!

Intressant att veta att For Feeling är så snäll!
Den dagen jag själv får chans att betäcka (äger i nuläget 2 valacker, så det är ju knappast aktuellt än...), eller ska köpa unghäst, då är just att hästen är lätthanterlig viktig för mig.
För jag är ju bara en gräsrot, och hästar typ Baulobet, det klarar jag ju helt enkelt inte av!
Även om jag ju vill ha lite kapacitet på hästen, så måste jag ju även välja en med ett temperament som jag mäktar med.
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Jag vill också se bilder.... :banana: :banana:
Ska själv betäcka med For Feeling i år....om allt gå enligt planerna.
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Har också fått en For Feeling avkomma i år. Hon ser fin ut än så länge med väldigt lätta rörelser. Bilder, för er som vill se, finns på min hemsida.

En For Pleasure avkomma var ju med nu i Gbg, Forth of Clyde hette den. Den blev tvåa, efter sin pappa, i en 1.50 (?) klass.
 
Sv: Avkommor e: For Pleasure.

Det är min favorti hingst :love: hade gärna betäckt mitt sto med honom, men de är för nära släkt...
sen så är han ju lite dyr också.. :smirk:
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: Lycan
·
Avel Någon som känner till något om den danskfödde hingsten Miro, även kallad Rolex Miro, född 1999. Han är e Royal Z II u Lady Micha e...
Svar
3
· Visningar
701
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 025
Avel Som de flesta kanske sett så ”efterlyser” SWB hingstar ur Irco Marcos blodlinje då den är på väg att bli utdöende. Finns tydligen bara...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 155
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp