Bukefalos 28 år!

Avkommor efter Prins från Knutshyttan

Askur

Trådstartare
Är sugen på att betäcka med Prins så om det är någon därute som äger eller rider en avkomma efter honom får ni gärna dela med er! Obs. Ni får hemskt gärna visa (om ni har) bilder på modern till avkomman. :)
 
Vi har en valack där jag har min häst som är född -09. En supertrevlig kille, var hingst tills han var 4. Han rids igång nu och med all sannolikhet kommer vi få se honom på tävlingsbanan. Han har mycket steg, långa ben, smäcker. Svart med 4 vita strumpor. Visad (exteriör) som 3 åring med poängen 7.98
 
Jag har hört att hans avkommor tenderar att vara spända, ligger det någon sanning i det eller är det bara dravel?
 
En av mina vänner har en avkomma född 08. Han är en stor valack på ca 150 cm och skimmel. Mycket trevlig och mysig i hantering och lugnet själv när man rider. Stora rörelser och kan bli en bra tävlingshäst bara han vuxit i sin stora kropp och fått lite mer styrka i tölten. :) En riktig klippa som vi alla tycker mer påminner om en gammal farbror än en unghäst på 6 år i sitt sätt att vara. ;) Vet inte om jag får lägga ut en bild på honom för ägaren men ska höra med henne så lägger jag upp en senare.
 
Ni som svarat - hur ser hästarna ut i exteriören? Stora, grova, långa eller korta ben? :)
 
Han är aningen grövre än genomsnittet tror jag i kroppen och har grova långa ben. Stort huvud. Rejält byggd liksom. Och som sagt 150 i mankhöjd. ;) Kan inte namnet på mamman men vet att hennes pappa är Mökkur fra Varmaelek (stavning?). Kanske han ärvt lite från hennes sida med? ;)
 
Vi har ett fyrårigt sto som är u ett 2klass sto med bra rideg. Hon är stor och långbent. Väldigt smäcker och fin. Behöver liite mer tid än våran andra fyråring men kommer bli jättefin! Bild kommer sen :)
 
Åh, känns nästan som man överväger till denna hingsten..
Stoet jag vill betäcka med är ganska liten så med lite tur hade kanske Prins gener gjort avkomman lite större?
Han ser desutom väldigt kompakt ut och det gillar jag. Någon som vet vart han betäcker någonstans iår? Vem äger honom? Blir det inte detta året kanske man kan ta det nästa år istället. ;)

Handbetäcker han endast? Någon som vet?
 
Vad tror ni? Hade det kunnat bli bra? :)

Stoet (Här är hon dock lite sommartjock) :)
img_2988_5293b9b62a6b22a1db888d49.jpg


Prins
http://www.islandshingstar.se/hingstdata/bilder.asp?ID=45

Dom känns på samma plan i ridegenskaperna det är väl exteriören som skiljer.

Vad tror ni?
 
De Prinsavkommor jag har träffat / åkt på under inridning har varit en dröm, snälla och trevliga väldigt lugna överlag. Trevliga rörelser, Prins är grymt snäll och lugn att rida på när man tex. jobbar i paddock, Nästan lat faktiskt om man blir för passiv.. Underbar häst med fina avkommor, skulle väldigt gärna vilja äga en :)
 

Liknande trådar

Ridning Låter dumt, men jag får jättedåligt samvete om jag inte rider/går med min häst. Värst är det om jag inte känner för att rida...
Svar
13
· Visningar
1 653
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp