Sv: avkommor

elle12 skrev:
Min hovslagare var ute i dag och berättade att de hade fått ett hingstföl e. Okeanos-Amiral som var väldigt lik sin far. Han rörde sig bra och var stor och stark redan efter en vecka, en tuffing, så de hoppas mycket på honom då hans bror e. Briar blev godkänd hingst, dock valack numera och tävlas av JB.

Va, är Brisbane kastrerad?! Varför lägga ut alla pengar på att få honom godkänd för att sedan kastrera???:eek: :confused:
 
Sv: avkommor

OM det är han som är kastrerad så kan man väl inte klaga på att han inte fick några ston eftersom han inte löste licens förra året.
 
Sv: avkommor

Görel skrev:
OM det är han som är kastrerad så kan man väl inte klaga på att han inte fick några ston eftersom han inte löste licens förra året.
Jag vet inte mer än vad uppfödaren berättade, de äger honom inte längre.
Hans teori var bara att hästen ska ha rätt stam, rätt färg och rätt exteriör för att stona ska bli så många att det lönar sig och det + att ägarna vill satsa på en tävlingskarriär istället för avel gjorde att de beslöt att kastrera honom.
 
Sv: avkommor

I och för sig tilltalar inte hans exteriör mig och jag har även hört om hans temperament då han tidigare stod i grannstallet, men jag tycker att det är tråkigt att det finns allt färre hingstar av gammal svensk stam på marknaden.
 
Sv: avkommor

Jag tycker också att det är tråkigt att den gamla "svenska" stammen håller på att urarmas. Men om det ska löna sig måste folk betäcka med de av den gamla sorten och inte välja den nya linjen med många utländska hingstar av lättare typ. Som stoägare väljer man det som man tror kommer vara lättast att sälja, och då blir det nog i de flesta fall den senare varianten.
 
Sv: avkommor

Modern som hette Galadriel (stof 43) dog i slutet av 2005. Jag har en av syskonskaran, Boette e. Bolero f.1996. Meningen var att jag även skulle ha tagit över modern...men hon dog i slutet av 2005.

Boette är nu dräktig med Florencio

Alla hästarna är mycket riktigt uppfödda i Värmland..där uppfödaren fortfarande bor.
 
Sv: avkommor

det var väl GdL som blev lite hottad med anabola vilket resulterade i att en del föl saknar vissa delar typ ett öga eller en ett bröst?
 
Sv: avkommor

Nej inte är et väl Brisbane som är kastrerad? Var det inte Berlioz e: Briar som kastrerades?
 
Sv: avkommor

Kompisar skulle betäcka med Berlioz för några år sedan, då hade de upptäckt att hans simmare ej var OK, så någon avelshingst blev han inte, vet dock ej om han är kastrerad.

Att Brisbane är kastrerad vet jag eftersom hans uppfödare är min hovslagare:)
 

Liknande trådar

Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Görel
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Robina
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: adrikkens
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp