P

papapaya

:love: någon här som har eller har träffat på, eller ngt sånt, avkommer efter gauguin de lully???
undrar även om avkommer efter okeanos
 
Sv: avkommor

I förra stallet jag stod i fanns det ett sto e. Gaugin de Lully-Pajazzo. Mörkbrun med bläs, ganska lätt i kroppen ca 170 cm hög. Snäll och trevlig, ganska känslig att rida, tävlade msvB dressyr, fina gångarter med stora kliv i alla gångarter. Hon har nu fått två föl, det ena e. Rubinrot, till det andra är jag osäker på vem som är far.
 
Sv: avkommor

Träffade på en vallack för en tio år sedan, liten dock men världens mysigaste o goaste häst, inga problem med inridning som var aktuellt då:love:
 
Sv: avkommor

Jag har ett sto e: Gauguin de Lully-Flamingo-Cosmos. Ca 164, mörkbrun med bläs och tre vita fötter!
Hon är värdens goaste! Jättetrevlig att hålla på med och väldigt samarbetsvillig vid ridning. Dock är hon något fjantig när man rider ut men det har jag hört kommer från Flamingo. Red in henne själv och det var inga som helst problem.

Jag har tävlat lätta klasser i hoppning, hon går på alla hinder men har väl ingen vidare hoppteknik tyvärr. Hoppar STORT!

Hon har även gått lite dressyr. Min medryttare har främst hållt på med detta och de red väl LA som mest med börjar på lite MSV.

Har väl hyfsad gång. Bra övertramp i skritt, traven är väl ok och stor galopp.

Förra året fick hon ett föl e: Goldmine xx och han har ärvt hennes färg och underbara psyke!


Även HeJe, här på Buke, har en Gauguin-avkomma som snart skall föla.

Här är bild på min iaf:
main.php


och ihop med Camino: http://www.bukefalos.com/g/files/5/8/4/0/CC.27-8.JPG

Malin
 
Sv: avkommor

MIn förra tränare hadde et sto e. gaugin ue. Ceylon. Gick/går st. georg, men inte spec. lättriden. LIten, ca 160cm, men stoooora gångarter:bump:
 
Sv: avkommor

Jag har en valack e. Gauguin de Lilly - Ceylon som är fem år och mycket trevlig. Både hoppar och går dressyr mycket bra för sin ålder.
Visst han kan göra otroliga bocksprång mellan varven men det är av glädje och det ett rent misstag om ryttaren trillar av.
 
Sv: avkommor

Har en stor vallack på 178cm i mitt stall. född 93 Gauguin de lully-Pajazzo som har en hel syster född 94 eller 95, förmodligen den som nämdes tidigare? Underbart temp och fantastiska gångarter, snygg:d
 
Sv: avkommor

Är den uppfödd i Uppsala trakten så är de kanske syskon. Har för mig att Lombard låg bakom sedan, men är ej 100 på det.
 
Sv: avkommor

Då kan jag inte tänka mig annat än att de hästar Du nämner är syskon till mitt ena sto som själv är e.Bolero och född 1996
 
Sv: avkommor

Har träffat två helsyskon efter Gaugain-Hertigen. Valacken såldes till Norge och har gått höga klasser i körning och stoet gick mkt bra på unghästvisningar.

SaraXX
 
Sv: avkommor

Dessa är uppfödda i Värmland, tror i säffle trakten? Mkt trevliga hästar. Stoet står i skåne. Jag tror det är fullblod längre bak, ej säker.
 
Sv: avkommor

Då är de nog inte syskon trots allt. Stoet har stått i Skåne en period, men är nu tillbaka hos sin ägare tillika uppfödare som avelssto i Uppsala. Stammen är annars inte helt vanlig.
 
Sv: avkommor

När jag jobbade hos min vet hade de en hingst efter GAgauin -Hertigen jättestor ca 180 tror jag som 2½ åring men han vann kvalitén på Strömsholm trots att han bara var riden i 3 veckor eftre behandling. Sen däckade han till finalen. Jättesnäll o går intermediare nu väntar bara på att han ska debutera GP
 
Sv: avkommor

papapaya skrev:
:love: någon här som har eller har träffat på, eller ngt sånt, avkommer efter gauguin de lully???
undrar även om avkommer efter okeanos

Min hovslagare var ute i dag och berättade att de hade fått ett hingstföl e. Okeanos-Amiral som var väldigt lik sin far. Han rörde sig bra och var stor och stark redan efter en vecka, en tuffing, så de hoppas mycket på honom då hans bror e. Briar blev godkänd hingst, dock valack numera och tävlas av JB.
 
Sv: avkommor

Pisan skrev:
Då kan jag inte tänka mig annat än att de hästar Du nämner är syskon till mitt ena sto som själv är e.Bolero och född 1996


Finns hennes uppfödare i värmland? Vad heter mamman? Det är inte alltför vanlig stam, precis som Elle12 nämde.
 
Sv: avkommor

papapaya skrev:
varför kastrerade dom en godkänd hingst???

Han fick för få ston och ska nu användas som tävlingshäst och han är lättare att ha att göra med då som valack, han var lite jobbig om det t ex fanns brunstiga ston på framridningen... han har kvalat in till Falsterbo nu.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: Robina
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: adrikkens
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp