Avla på albino!

Sv: Avla på albino!

Tack! Och det är gulbrun och gulsvart som kan vara svår att skilja från mörkbrun och svart?
 
Sv: Avla på albino!

Tack! Och det är gulbrun och gulsvart som kan vara svår att skilja från mörkbrun och svart?

Stämmer. Gulbrunt brukar iofs inte vara något problem att skilja från brun, men kan tänka mig att en riiiiktigt mörk gulbrun kan vara väldigt lik en brun. Gulsvart är i vissa fall omöjligt att skila från vanlig svart annat än med hjälp av avkommornas färg.

Sen bara ett litet tillägg till din föregående fråga; skimmeln måste ha en gulbaserad färg, t.e.x. gulsvart, gulbrun eller isabell som nämndes. Dock finns det ju fler gula färger än dessa tre, typ cremello coh gulblack. :)
 
Sv: Avla på albino!

Förstår inte riktigt varför så många har något emot BEC pållar. Tycker dom är vackra, dom syns verkligen i mängden! Har visserligen bara stött på två stycken, två vallacker båda på tävingsbanan. hur läckra som hellst ju!

Måste bara fråga, är inte det här skönhet?
Golden Gate: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/03120000-03129999/640x480/3122956.jpg?0
Montano: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04230000-04239999/640x480/4232427.jpg?0

Kram Julia
 
Sv: Avla på albino!

Jag tror mycket beror på att man hört att Albino är letalt och att eftersom många tror att BEC är albino så blir det knas. Sen har dom ju ett rätt säreget utseende, jag förstår dom som inte gillar dom. Även om jag älskar dom :love:
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 301
Senast: Narcissa
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 042
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp