Snubbelfot
Trådstartare
Sedan kanske ett halvår har vi stora utmaningar kring killarnas tandborstning. Innan dess gick det lätt och var helt okontroversiellt, nu är det avancerade förhandlingar varje gång. En period höll vi fast och tvångsborstade men det var inte hållbart av flera skäl. Samtidigt måste tänderna ju borstas... Just nu borstar vi utan tandkräm strax före läggning och sedan när de kommit ner en bit i djupsömn borstar vi dem sovande med tandkräm. Funkar halvbra, men omständligt och borstningen blir inte av högsta kvalitet. ("Smaklös" tandkräm går inte heller hem. Jag tror vi har 14 olika provade tandkrämer hemma just nu.)
Nu har jag börjat fundera på avledning med VR-headset. Det finns vid det här laget gott om studier om avledning/distraktion med VR-headset i olika vårdsammanhang och vi använder en version på jobbet, förvisso med dedikerade spel-appar. Men har någon här använt VR-headset i hemmiljö just för avledning vid tandborstning av barn?
Nu har jag börjat fundera på avledning med VR-headset. Det finns vid det här laget gott om studier om avledning/distraktion med VR-headset i olika vårdsammanhang och vi använder en version på jobbet, förvisso med dedikerade spel-appar. Men har någon här använt VR-headset i hemmiljö just för avledning vid tandborstning av barn?