Avlivad häst,tagelarmband

Är det fel


  • Antal omröstningsdeltagare
    31

Mounatin_

Trådstartare
Hej, min mamma bestämde sig för att avliva sin häst som vi fött upp och haft sen han var föl (2013), men nu kanske 45 minuter efter när hästen åkt iväg så insåg jag att jag glömde klippa av en bit av svansen. Tänkte att det hade varit en perfekt present till min mamma men nu är det försent. Min fråga är då, är det moraliskt fel att klippa av en bit från en annan svart häst och göra det till ett armband? Är lite kluven och ångrar att jag inte tänkte på detta innan..
Har redan frågat han som tog hand om hästen om det var möjligt att han klippte av en bit men det var försent svarade han.
 
Fick en annan idé, den hästen jag tänkte ta ifrån är en ponny vi haft i 19 år så han betyder ju något för oss alla. Inser också att jag inte skulle kunna gå utan att berätta att det är fel häst. Så min idé är att ta ponnyns sen ha en berlock på med den avlidna hästens namn och berätta för min mamma som det är.
 
Kanske är bäst att strunta i det, det kommer bara störa mig att jag inte tänkte på det 1h tidigare, eller under hela tiden jag vetat om att det skulle hända..
Har ni några tips på folk som målar?
 
Kanske är bäst att strunta i det, det kommer bara störa mig att jag inte tänkte på det 1h tidigare, eller under hela tiden jag vetat om att det skulle hända..
Har ni några tips på folk som målar?
Det är mycket man kommer på efterhand vad man hade velat gjort, jag hade också gärna haft tagel kvar från min häst men tänkte inte ens den tanken mitt i allt. Dock så har jag kvar skor från honom som jag hängt upp på väggen här hemma med en bild på honom. Det räcker för mig, det är ändå en sko han har gått i och som luktar som hans hovar. Den betyder otroligt mycket för mig.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 001
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 158
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 100
Senast: Lobelia
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 580
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp