Bukefalos 28 år!

Avlivat pojken :-(

T

tuddeomudde

Var till vet igår för att skrapa tandsten och kolla upp sonen, då jag tycker han har blivit lite väl tunn.
Tandstenen på Cilla gick ju OK.
Det visade sig att Gremlin hade 10-12 tumörer i tarmpaketet.
Vet säger att han inte hade haft mer än ca 2 veckor kvar.
Han som tog sitt första CAPIB i mitten på December.
Det har gått så fort och känns så orättvist. Vårt gullhjärta skulle ha fyllt 3 år i mars. Det är bara så himla tomt utan honom :cry:
 
Fy vad ledsamt och hemskt...
Men samtidigt tur att ni tog med honom till veterinären...

Fanns det några andra sympton än att han var lite tunn?
 
Usch vad tråkigt!!! Kram till dig!!

Men ni får väl ändå vara lite glada att ni upptäckte det innan han blev jättesjuk??? Tänk om ni inte tagit med honom? Om ni inte sett att han blivit tunn?!

Han slapp ju lida i alla fall om nu det är någon tröst i det här läget........
 
Tack allihopa!
Precis som ni säger så är jag glad att jag beställde extra tid för ordentlig undersökning och att han inte hann få ont.
Det märktes inget annat än att han föll ur, han åt, men inte lika glatt som tidigare.
Vet sa att det går väldigt fort på slutet och att han kanske känt av det lite grann. Men han fångade en mus i förra veckan och har varit ute varje dag.
Ja så här två dagar senare är jag glad att vi upptäckte det i tid.
Det är bara så tyst och tomt efter vår pajas :cry:, och tjejerna är väldigt dämpade för tillfället.
(Har två honkatter som fick lämna stora mängder blod för provtagning i måndags :crazy:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 327
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 733
Senast: alice
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 457
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp