Bukefalos 25 år!

M

maxa

nån som vet hur man går till väga när man vill/ska avliva en häst. Man kan ju ringa veterinären, men jag vill inte att hon ska få några sprutor. Jag har hittat en sida som heter Svensk lantbrukstjänst, men jag vet inte om dom utför avlivning av häst. När min foderhäst blev avlivad så var det en som hette typ Gert Snöfäll/lund el något liknade. Han både avlivade och tog reda på kroppen. Nån som vet vem han är eller ännu bättre har ett telefonnummer?

Andrea :confused:

När min häst avlivades använde vi något som hette Trotjänaravlivning. Det skedde med ett skott i huvudet på en åker en bit från stallet, medans hon i lugn och ro betade gräs...

Det kanske kan låta hemskt med ett skott, men allt gick jätte lugnt och fint till. De tog också med sig kroppen.

Prata med veterinären, de brukar ha telefonnummer till den som avlivar i ditt område.

Jag fick numret till den som gör det här i Örebro av min veterinär.

Liknande trådar

Övr.Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
1 831
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
434
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 316
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss & diss del 4
  • Spåra ip- adresser
  • Träning & hälsa tråd 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021 - del 2