Avmaska kattungar

P

pialotta

Hej alla kattvänner
jag har 5 fina kattungar, 2 mån, och de skall avmaskas. Hur gör jag på bästa sätt och vilket medel rekommenderar ni?
Någon som vill ha röd bondkatt, förressten?
/P
 
Axilur är det jag har till mina katter.
Om du använder Axilur vet. och Droncit vet. så tar det bort alla rundmaskar och bandmaskar. Du kan gå in på www.apoteket.se och läsa lite om alla medel.
Jag brukar bara ge min katt den i munnen, håll upp huvudet lite och stoppa tabletten långt bak i munnen, sedan håller du munnen stängd en liten stund så att den sväljer, det går snabbt. Eller så kan du lägga den i en liten köttbit så äter den förhoppningsviss upp den utan att tugga. OM inget av det fungerar så kan du krossa tabletterna och blanda det med yogurt eller något annat katterna tycker om.
 
ja, det är bara så att kattungarna är ju så himla små och väger så lite och tabletterna är så stora. Kan man ge Axilur till kattungar? I så fall är det nog bara några korn de skall ha.
/P
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: DeCloe
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: Liten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: MissFideli
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp