Avmaska vid dräktighet ?

unoannis

Trådstartare
Min häst har 900 EPG. Har även gjort odling som tar 2-3 v till. Veterinären sa att jag ska avvakta tills jag får odlingen, med att avmaska. Hästen ska betäckas nästa vecka eller veckan efter det. Vad ska jag göra? Kan man avmaska när stoet är inseminerad?
 
Varför skulle du avvakta? Avmaskningsmedel är sanna, det är vad man gör med markerna dom skiljer. Kanske rådfråga ytterligare en veterinär.
 
Min häst har 900 EPG. Har även gjort odling som tar 2-3 v till. Veterinären sa att jag ska avvakta tills jag får odlingen, med att avmaska. Hästen ska betäckas nästa vecka eller veckan efter det. Vad ska jag göra? Kan man avmaska när stoet är inseminerad?

Stationerna jag har varit hos brukar vilja att man ska ha avmaskat om hästen har mask innan man kommer dit med hästen om den ska stå där. Vi brukar ta prover och ev avmaska när björkarna fått musöron.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt dräktiga sto visade sig ha 150 epg på liten och eller stor blodmask. Det andra stoet hade 0. Hagen dom går i nu sedan januari...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: nullo-modo
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp