Bukefalos 28 år!

avmaskar ni era katter?

E

Eileen

På apoteket sa dom att det inet var nödvändigt att göra om an inte såg maskar där bak. Vad har ni för åsikt om detta?
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Jag har fått avmaska mina nu, eftersom hittekatten jag tog hem hade både spolmask och bandmask. Annars avmaskar jag inte, då jag har innekatt som inte har visat några tecken på mask.
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Eileen skrev:
På apoteket sa dom att det inet var nödvändigt att göra om an inte såg maskar där bak. Vad har ni för åsikt om detta?

Har du inne/utekatt? Hade jag en utekatt hade jag inte tänkt tanken på att inte avmaska den. Fast jag skulle nog avmaska den även om den var innekatt. Varför inte? ;)
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Jag avmaskar bara om jag misstänker att katterna har mask.
Jag har två innekatter.
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Jag tänkte vänta på att min granne kommer hem från enköping, våra katter är alltid uppi varann och jag har fått för mej att man ska göra det samtidigt.
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Jag avmaksar min regelbundet, han är ute katt och en stor jägare så de behövs :smirk:
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Varför inte? För att maskarna blir resistenta. Man har redan nu problem med att avmaskningsmedlen inte biter som de ska, avmaskning bör enbart ske när det behövs.

Jag har innekatter som inte avmaskas, utekatterna på gården hemma ska fr.o.m i år enbart avmaskas efter träckprov! (jepp, stora förändringar på gång i den gamla familjen, det finns inga fertila katter kvar :bow: )
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Nej min 7-åring avmaskas inte, a rådan av veterinär då han är innekatt och ej haft mask. Lilltjejen avmaskades innan hon kom till oss. Även hon innekatt och har aldrig varit ute.
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Avmaskar inte katterna såvida inte behov finns. Onödigt att avmaska i onödan.
 
Sv: avmaskar ni era katter?

Jag har tre stycken utekatter och avmaskar dem bara då jag ser att det är behov för det, men då avmaskar jag alla på en gång så att de inte "smittar" varandra. Den ena har väldigt lätt för att få mask så det blir väl ca 4 ggr om året ungefär. Tycker inte heller att man ska avmaska bara för att avmaska, just med tanke på problem med resistens.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 371
Senast: MJLee
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
300
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
927
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Växtnäring
  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp