Avmaskning- Vilken sort?

MaRomer

Trådstartare
Om man ska avmaska nu. Vilken sort ska man välja? Som täcker det mesta.

Funderar på träckprov men undrar även vilket medel som tar mest.
 
Sv: Avmaskning- Vilken sort?

ta träckprov annars vet du inte vilken sorts mask hunden har, eller om den överhuvudtaget har mask? onödiga avmaskningar ökar risken för resistens och sådana maskar vill vi verkligen inte ha.
 
Sv: Avmaskning- Vilken sort?

Du har ju redan fått svar!
Så länge du inte har en hund som vistas i olika fårhagar så är det träckprov som gäller.
 
Sv: Avmaskning- Vilken sort?

Har en golden som äter allt;) Och ja träckprov ska tas. Får man inte få svar på maskmedel fast man ska ta träckprov?
 
Sv: Avmaskning- Vilken sort?

Resultatet av träckprovet talar om för dig vilken typ av maskmedel du skall använda. Om du är osäker ta med provsvaret till Apoteket så vet de vilket medel som passar bäst, eller ring en vet. o fråga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Jeps
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
830
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp