Avmaskning-ytterligare en tråd!

T

Tuki

Här kommer ytterligare en tråd om avmaskning. Jag har sökt på tidigare trådar men haft svårt att konkret hitta svar på mina frågor. :mad:

Hästarna avmaskades i går med Ivomec. När skall nästa avmaskning ske? Skall jag fortsätta med Ivomec eller byta till Banminth? Skall jag avmaska ngn mer gång i år eller räcker det med september?
 
Jag skulle inte avmaska mer i år utan först innan bete nästa år. Ev. februariavmaskning om du har unghäst.
 
Tack! :)
Skall jag fortsätta med Ivomec eller ska jag byta till Banminth?
 
Har du använt Ivomec ett år är det läge att använda Banminth nästa år. Kom ihåg att intervallet är kortare, var 4e vecka (om du inte gjort träckprov och fått andra instruktioner).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 439
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp