Avmaskning-ytterligare en tråd!

T

Tuki

Här kommer ytterligare en tråd om avmaskning. Jag har sökt på tidigare trådar men haft svårt att konkret hitta svar på mina frågor. :mad:

Hästarna avmaskades i går med Ivomec. När skall nästa avmaskning ske? Skall jag fortsätta med Ivomec eller byta till Banminth? Skall jag avmaska ngn mer gång i år eller räcker det med september?
 
Jag skulle inte avmaska mer i år utan först innan bete nästa år. Ev. februariavmaskning om du har unghäst.
 
Tack! :)
Skall jag fortsätta med Ivomec eller ska jag byta till Banminth?
 
Har du använt Ivomec ett år är det läge att använda Banminth nästa år. Kom ihåg att intervallet är kortare, var 4e vecka (om du inte gjort träckprov och fått andra instruktioner).
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 187
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 970
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 754
Senast: ako
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 353
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp