Avmaskning

Sv: Avmaskning

Våra kommer vara innekatter, så inte allt för ofta. Bara när det märks att de har mask.

Utekatter måste i regel avmaskas mer regelbundet än innekatter. Avmaskade våra när vi tog hem dem då de till 98% hade mask.
=)
 
Sv: Avmaskning

Mina innekatter avmaskas aldrig. Skulle de visa symptom på mask, så skulle dom såklart avmaskas, men det har inte hänt senaste 10 åren.
 
Sv: Avmaskning

De skall endast avmaskas vid konstaterad mask.
Antingen om du synligt ser eller märker på annat sätt eller köper "kolla-masken".
 
Sv: Avmaskning

Våra är ute när dom vill. Men mer inne än ute. Har inte märkt ngt på dom förut men nu har den ena sprungit ut och in mkt ( När gammelkatten hade mask var han orolig) och slickar sig mycket vid svansen. Så nu avmaskade jag båda. Funderade mer på om jag avmaskar för sällan.
 
Sv: Avmaskning

Mina katter är ute och inne som de själv behagar. Två av dem har konstant bandmask och jag avmaskar dem ca 2 gånger per år.
 
Sv: Avmaskning

När det syns att de har mask. På stallkatterna har det hittills varit vartannat-vart fjärde år beroende på katt och på innekatterna som bara går ut ibland har det varit kanske vart fjärde-femte år. Detta gäller vuxna katter.
 
Sv: Avmaskning

Min katt är innekatt, åtta år gammal och avmaskad två gånger i hela sitt liv, ena gången när han var liten, andra när han hade haft sommarlov på landet och kattkompisen där hade mask.

Kattkompisen som är en utekatt blir avmaskad ungefär en gång per år, när vi hittat mask i rumpan på honom.. (han är en riktig fästing och maskmagnet :wtf:)
 
Sv: Avmaskning

Mina två katter (innekatter med kattlucka så dom går som dom vill) avmaskas ca 3 gånger om året, ibland 4. Dom äter extremt mycket sork/möss/fåglar. Vi avmaskar när masken syns om inte katterna visat det på annat sätt.
 
Sv: Avmaskning

Aldrig, de är innekatter. Såklart skulle de avmaskas om de skulle visa symptom för mask.
 
Sv: Avmaskning

När de har mask är det enkla svaret. Nu är det flera år sen, de hade mycket mer mask när de var yngre (< 3 år). Det är väl som med hästar att de blir mindre mottagliga för mask med åldern, för de är lika mycket ute och käkar smådjur nu som tidigare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 383
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag och en stallkompis har diskuterat det här med att ha hunden med sig i stallet efter avmaskning. Hundarna tar sig ju gärna ett litet...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Loma
·
Katthälsa Toni verkar så himla hungrig hela tiden och går omkring och skriker på mig. Hon är normalt sett en rätt kräsen katt som inte äter...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 284
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp