Avmaskning

Lilla_Gubben

Trådstartare
Spelar mängden mask någon roll?
Min häst hade vid träckprov +1100 av lilla blodmasken, men 0 av stora, räcker det med en spruta cydectin (vi hade det i stallet), någon som har koll?
Kommer ihåg att man förr om åren, innan träckprovens tid gav dubbel dos ivomec mellan varven
 
Spelar mängden mask någon roll?
Min häst hade vid träckprov +1100 av lilla blodmasken, men 0 av stora, räcker det med en spruta cydectin (vi hade det i stallet), någon som har koll?
Kommer ihåg att man förr om åren, innan träckprovens tid gav dubbel dos ivomec mellan varven
Ivomec ger man inte dubbel dos av, du tänker kanske på Banminth?

Cydectin räcker absolut en spruta!
 
Mycket men inte jättemycket. Ingen fara för hästen men en hel del smitta ut på marken så mocka!
 
Mycket men inte jättemycket. Ingen fara för hästen men en hel del smitta ut på marken så mocka!
Tack, unghästen två år hade enbart typ påvisade bandmaskägg ingen siffra och Inga blodmaskar. Jag har ganska stora hagar och så ändå är det lågt parasitryck. Smashar bajskorvar i ratorna med gräsklipparen. Jag tog också sådan stor odling som jag skulle få odlingssvar om två veckor.

Jag vet att hon är känslig. Jag ringer veterinär.
 
Ivomec ger man inte dubbel dos av, du tänker kanske på Banminth?

Cydectin räcker absolut en spruta!

Tack!

Jo, det är möjligt jag blandade ihop dem, kommer ihåg att man typ använde banminth och ivomec och den ena gav man dubbel vid något tillfälle (våren?, innan betessläpp)
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske redan finns en tråd av detta men provar skapa en ny ändå. Min unghäst (4 år) som jag haft i 2 år har återkommande förstoppning...
2
Svar
26
· Visningar
2 777
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har letat och letat men hittar inget bra ställe att läsa om det här förutom på FASS, några vetenskapliga artiklar och lite Flashback...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 107
Senast: Myrstegen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp