Avmaskning

Zevzan

Trådstartare
Hej. Vi har gjort träckprov på våra hästar och min häst nollade allt.
Men stallägarna vill för säkerhetsskull ( att dom inte blivit smittade efter provet) att alla som ska på det nya betet ska avmaska för storablodmasken efter som det stod minst en smittad häst i alla valackhagar.
Vilket ska göras ca 4 dagar innan dom flyttas.
Men min häst ska stå kvar i sin hage ( där det gått häst med storablodmasken) i 2 veckor till. Ska jag avmaska nu eller ska man vänta tills 4 dagar innan han flyttas på?
Spelar det roll? Kan han bli smittad igen efter avmastningen iom att han stå i en smittad hage 2 v efter?
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: KAROLIJNAH
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 064
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa billig bil?
  • Den första tråden
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp