Avmaskning

aglaonema

Trådstartare
Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om avmaskningsmedlet smakade så pass illa. Fick blanda i en massa morötter och knäckebröd för att få hästen att äta alls. Hästen är en shetlandsponny och jag gav en dos för 350 kg och så mycket väger hon nu förståss inte. Det lämnade lite kraftfoder på botten som hon absolut inte åt men vet såklart inte exakt hur mycket hon fick i sig.
 
jag tror att det avråds från, just pga att man inte kan veta hur mycket hästen verkligen får i sig. Och får den i sig för lite ökar risken för resistens.
För mig har det alltid funkat bra förutom denna gång, även om det ges direkt i munnen kan hästen spotta ut och då vet man inte heller hur mycket den fick.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 088
Senast: Habina
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 029
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Nu har Ariel (mitt sto som fick föl i april) gått ur den höglakterande fasen. Visst krävs det fortfarande mer foder än när hon är...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: corzette
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp