Bukefalos 28 år!

avmaskning?!

T

Tess82

hejsan! min ena häst har precis gått bort så jag har fått hem en ny liten sällskapsponny.nu är det så att de som äger henne har inte avmaskat henne på minst två år!hjälp!!!jag höll på att dö när jag hörde det!vad ska man ta för medel? Ivomec tar ju det mesta
 
Är den inte avmaskad eller kollad på två år skulle jag INTE ge något utan att skicka in träckprov först. Har hästen väldigt mycket mask kan man behöva ha ett specialschema för att hästen inte ska bli dålig.

Läs mer om hur du skickar in träckprov här: VidiLab
 
skicka in prov först och rådhör dig med veterinären först
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 277
Senast: Oknytt
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 912
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 322
Senast: nexxa
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp