Avmaskning!!

R

RebeckaKihlberg

Lilltjejen vi har har mask, någon form av spolmask, hon är ju i gott hull osv. och nmasken vi upptäckte var död (hittade bara en)
Men tänkte på de gällande vilket medel man ska använda...en del tycker Axilur funkar fint,men det tog inte masken på våra katter innan och svärföräldrarnas vovve blev inte heller helt maskfri med de...vill gärna ha ett maskmedel som är så brett täckande som möjligt...TIPS?!!

...får väl passa på att visa lite bilder på monstret

{7151e7e8-f1d4-496b-b1fa-e55e9b19833f}.jpg


{bc4b63ed-c608-4d5f-8aee-3d4ee439e34e}.jpg
 
Ni får väl fråga på apoteket/rådfråga veterinär.
Vänta inte med att avmaska bara för att människor på ett forum inte kan hjälpa er!
 
självklart inte,men dom på Apoteket är lite små vilsna..verkar inte ha någon större koll...har kört en hel kur med Axilur nu...hoppas bara det funkar!!!
 
Axilur skall ta spolmask. Alla maskmedel för hund utom Droncit tar spolmask. Andra alternativ till Axilur är Banminth, Flubenol, Welpan mfl. Bor du nära Lund så har du ju ett djurapotek vid Lundabygdens djursjukhus.

Ser nu ju att du bor i Lund och på det apoteket är de inte vilsna...
 
Okej..super tack..viste faktiskt inte att det fanns apotek där :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 184
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 332
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 796
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Jag gpr sönder
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp