Bukefalos 28 år!

Avmaskning?

Sv: Avmaskning?

Jag hade avmaskat båda på en gång. Om den du inte avmaskar har mask och den du avmaskar slickar den i baken är avmaskningen du har gjort helt verkningslös.
 
Sv: Avmaskning?

Tack:)

Så sa de på apoteket också.
Hästar avmaskar man ju samtidigt men samtidigt känner man ju att man vill inte bidra med resensiva (stavas?) maskar. Men det är väldigt länge sedan jag avmaskade den stora och enligt en sida jag läste är det svårt att se om de har mask.

www.avmaska.se


Då får båda avmaskningsmedel då.
 
Senast ändrad:
Sv: Avmaskning?

Enda gången man kan vara helt säker på att de har mask är när man antingen ser maskar eller att man får en avmagring på hunden på grund av att den har så mycket mask att näringen i maten inte räcker till hunden också.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp