Bukefalos 28 år!

Avmaskning

Megs

Trådstartare
Har 3 katter, alla har tillgång till att gå ut när de vill, speciellt en av dem är ute i sort sett alltid. De är all hus/bondkatter och vi bor på gård. En av katterna är 18 år och jagar inte (tuggar bara på de andras eventuella offer), de andra två är 2 år gamla och jagar en hel del.
Hur ofta rekomenderas att avmaska i detta fall? Jag har avmaskat dem förrut några gånger men aldrig riktigt tänkt på "när" eller med jämna intervall...
 
Sv: Avmaskning

Jag har lärt mig att man bara avmaskar när man ser att katten har mask och max fyra gånger om året.

Man kan skicka in "Kolla masken" oxå för att se om man kan använda ett mindre "bredspektra-avmaskningsmedel"
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: MissFideli
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp