Bukefalos 28 år!

Avmaskning

M

Moaa

Har fått tillbaka kolla masken och det vissa sig att min häst har 250 på lilla eller stora blodmasken.
Kan man avmaska med fyrantel?

tacksam för svar :laugh:
 
Sv: Avmaskning

Jag tror man kan ringa till vet. i företaget "Kolla masken" för råd.
Min ene hade 0 och den andre 30 trots att det var ett bra tag sedan jag maskade dem.
 
Sv: Avmaskning

Har fått tillbaka kolla masken och det vissa sig att min häst har 250 på lilla eller stora blodmasken.
Kan man avmaska med fyrantel?

tacksam för svar :laugh:

Fyrantel går bra, men behöver upprepas var 4e vecka för att hålla äggen borta. Jag skulle valt Cydectin och bara avmaskat innan betet och sen gjort nytt prov i höst.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt dräktiga sto visade sig ha 150 epg på liten och eller stor blodmask. Det andra stoet hade 0. Hagen dom går i nu sedan januari...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Har en fundering angående mask i markerna. Vi har runt 10 hästar på gården, tre lösdrifter och tre rasthagar. Mestadels unghästar. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 328
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp