avmaskningsmedel som smakar äpple?

L

lill_flesky

Med ivermectin som substans. någon som vet vad det heter? Har letat i tidningar efter annonser på det men hitta det inte.. Funderar på att prova det nu efter betet. Skulle tydligen vara bra mkt billigare än ivomec och noromectin också

Bimectin. Har dock EXAKT samma pris som noromectin.

Smakar inte äpple (jag har smakat 's*), men smakar SÖTT. Fölis här är helt galen i det =)

L

lila

Mina hästar verkar också gilla det lite mer än andra avmaskningsmedel.

L

lill_flesky

Okej, billigare än ivomec iaf :)
Min pålla lär ju älska det, hon älskar allt som är sött :D

C

chrisse

det fick min häst innan betet. Han tyckte det var GOTT och det luktade verkligen ÄPPLE om det också!!
:eek: :idea: (-lampa)

Host..min valack tyckte inte heller den var något vidare. Svalde snällt, men det var mer grimaser än med Ivomec... Å andra sidan hävdar jag ju att han har fel på smaksinnet. Han tycker om riktigt otäckt beska saker (butta, djävulsklo etc), men inte riktigt söta saker :crazy:

Min häst äter gärna örter, äcv, gurkmeja och andra konstiga saker. Chocklad vägrar han att äta!! Salta, syrliga och söta gelegodisar går dock bra.... :smirk: Dom har väl lite olika smak dom också, precis som oss! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Läste att det finns appar som samlar in prisinformation från mataffärer så man kan hitta lägsta priset på olika varor. Nån här som...
Svar
1
· Visningar
397
Kropp & Själ Jag måste verkligen ha tag på hörskydd som jag kan använda när det är mycket runtomkring mig för det blir helt öronbedövande, jag hör...
2
Svar
20
· Visningar
656
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar