Avsaknad av sexlust vid medicinering

Lill76

Trådstartare
Hur hanterar man det? Jag äter Premalex för min hemska PMS och det funkar väldigt bra, MEN.... Sexlusten blir obefintlig och det är ju väldigt tråkigt när man mår bra för övrigt. Har ju världens underbaraste sambo och vill ju kunna mysa! :love:
 
Hur hanterar man det? Jag äter Premalex för min hemska PMS och det funkar väldigt bra, MEN.... Sexlusten blir obefintlig och det är ju väldigt tråkigt när man mår bra för övrigt. Har ju världens underbaraste sambo och vill ju kunna mysa! :love:
Det heter inte mysa. Det heter knulla.

Myser gör man med en varm kopp te och en tjock pläd framför brasan.

/tanten - gammal och erfaren
 
Det där är jättejobbigt. Äter själv mediciner som sänker sexlusten Och gör det väldigt svårt att få orgasm i perioder.

För min del har det hjälpt att underhålla den sexuella biten i hjärnan eller själen eller vad man nu ska säga. En rolig leksak med ordentlig vibration i olika lägen, porr efter preferens och ibland också faktiskt ha sex ändå "för sakens skull". Man får ägna sig åt lite sexuell friskvård. Jag håller det uppe hjälpligt på det sättet iallafall.
 
Det finns ju en del kosttillskott man kan prova på och se om det höjer lusten.

Men oftast har ju lust också med tankar att göra. Att tänka på sex och att tänka på det som gör en tänd brukar hjälpa, samt att sätta sig i situationer där man vet att man blir "på". Att våga utforska sin sexualitet är viktigt, att inte vara rädd för de tankar som gör en tänd. Speciellt också om man har svårt att nå dit är det viktigt att fokuset läggs på din njutning först, eftersom han inte har samma problem med sin.
Det är lätt att man, trots att man är öppen med sin partner, tar ett steg tillbaka när det kommer till sex. Tar man dessutom mediciner som gör att det blir svårt med lusten så funkar det ju faktiskt inte såvida man inte är villig att köra glidmedel och fejka.

Lite ligger det hos en själv att träna sin hjärna att tänka sexuellt, men jag tycker det största bör ligga hos partnern. Som partner vill jag veta vad jag kan göra för att "kåta upp" min andra hälft. De gånger han inte ger mig samma uppmärksamhet blir det helt enkelt inget "myspys". Man kan inte trycka på en knapp som om man vore en lampa eller en diskmaskin, förspel måste ske, det handlar om att skapa en stämmning. Görs det bara halvhjärtat med sex osm efterkrav tar det död på hela poängen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 298
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: valy
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 533
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp