Avsluta avtal innan uppsägningstid är över?

axa

Trådstartare
Hur säger man upp ett avtal i förtid, innan uppsägningstiden löpt ut - alltså får det att sluta gälla rättsligt?

Har en foderponny jag sagt upp kontrakt på, med egentlig uppsägningstid om 1 månad. Ägaren vill ha tillbaka hästen innan uppsägningstiden är slut och jag vill i samband med återlämnade då avsäga mig kontraktet skriftligt för att inte bära fortsatt ansvar för en häst jag inte har.
Ska man skriva ett ytterligare avtal som säger upp befintligt avtal? Eller hur går man bäst tillväga med detta?
 
Det räcker med att skriva en notis på det befintliga avtalet att ägaren bryter avtalet och att avtalet upphör det datumet det upphör, och bådas signatur på det vid tillägget. Det kan man skriva för hand där det finns plats på pappret.
 
Det räcker med att skriva en notis på det befintliga avtalet att ägaren bryter avtalet och att avtalet upphör det datumet det upphör, och bådas signatur på det vid tillägget. Det kan man skriva för hand där det finns plats på pappret.
Toppen, då gör vi så, tack så mycket!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 830
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 836
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
2 486
Senast: Lightzone
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 726
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp