Avsluta försäkring?

Jag har haft sonen försäkrad i TH sedan han föddes, alla papper har kommit till mig, det är först nu när han är dryga 40 som han själv tagit över försäkringen som han får papper/mail från TH.
Samma här förutom att Jag betalar och får alla papper. Han har fått ut på försäkringen en gång men minns inte till vilket konto:crazy: , säkert hans för pengarna tog snabbt slut då han inte fick nån sjukskrivning. Han jobbade då på Caymanöarna men kom hem då han brutit nacken.
 
@lykkepykk
Korta versionen: Alltid vårdnadshavaren där barnen är skrivna som får papper. Om man vill att de skickas till annan adress är folkbokföringen så krävs en blankett undertecknad av båda vårdnadshavarna.

Okej, ja det kommer han aldrig godkänna och skriva under.

Det var antagligen en tillräckligt stor summa för att det skulle hamna på ett konto som kontrolleras av överförmyndaren.

Visa bifogad fil 27358

Jo det nog stämma, tror det var ganska mycket mer än det också.

Nej de gör inte fel. Självklart ska ärenden som rör barnet gå till den adress där barnet är folkbokfört, men har du alltså inte reagerat förrän nu, på att du inte får något försäkringsbrev etc hem till dig?

Jag har valt att inte få brev hemskickat utan att det kommer till "mina sidor". Så nej, inget jag har reagerat på eftersom all tidigare info kommer dit och inte hem.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp