Avstånd för löshoppning

Hej, Jag söker lite avstånd vid löshoppning..
Jag har hittat avstånd för storhäst över 3 hinder men inte över 2? Jag vet att 3 hinder är de vanliga för storhäst, åtminstone på unghästtester, men kan ändå vara kul att veta vad för avstånd man bör ha om man löshoppar över två?

Samma sak med ponny.. Jag har hittat avstånd för ponny över 2 hinder men om man vill testa 3 hinder så har jag ingen aning om vad de ska vara för avstånd? Som sagt samma sak där, vet att två hinder är de vanligaste..

Om man har en markbom före första hjälphindret, vad ska de vara för avstånd för ponny? Ska de vara samma som för galoppbommar? Storhäst har jag förstått ska vara 3 m..
 
1AE860FD-51D1-402F-AF6D-9101D4FA5C33.png

Såhär bygger man på unghästtest SWB.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Hoppning Hej, har alltid haft detta problem med min ponny nu när jag tänker efter, jag tvekar bara lite och inte lika illa som jag gjorde förut...
Svar
0
· Visningar
1 326
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp