avstånd i studs

starcraft

Trådstartare
jag hade tänkt hoppa studs med min c-ponny och jag undrar vad det ska vara för avstånd mellan hindrena? om de är 50 cm högt? och när det är runt 1 m?

det fanns en sida förut vet jag som var bra med avstånd i kombinationer och sånt... någon som har adressen till den om den fortfarnade finns kvar?

tacksam för svar!

Sv: avstånd i studs

Mn tränare satte upp studs med två lite långa steg i mellan och på det hoppade både ett halvblod på 175 med stooor galopp och en B-ponny :bump:

Lycka till //Erica

Sv: avstånd i studs

jag brukar ha ca 3m i mellan när vi hoppar då e de en stor häst en d och en c ponny me och de funkar för alla c ponnyn har inte ett jätte steg med det funkar super.

jag tycker du skall testa dig fram mellan 2,5 - 3 m för att se vad som passar din ponny bäst och på vilken höjd + avstånd som funkar

lycka till

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 188
Senast: sjoberga
·
Hoppning Hej, har alltid haft detta problem med min ponny nu när jag tänker efter, jag tvekar bara lite och inte lika illa som jag gjorde förut...
Svar
0
· Visningar
1 310
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 854
Senast: Cambrie
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
1 900
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Privatleasing vs äga
  • Mitt liv
  • Fotoutmaning: Fånga februari 2024

Hund, Katt, Andra Djur