Avstånd träning\ tävling

hast_galen

Trådstartare
Hej! Jag undrar lite om avstånd på tävlig och träning, Vad är vanligast? Har en häst på 165cm dock kort i stegen,
Även vilka mått bruke komibasioner ligga på? Känner att hästen och jag är alldeles för dåliga på att hoppa avstånds övningar
Vilka avstånd tycker ni jag ska träna på? 😊😊
 
Om du googlar på "avståndstabell för hoppträning" hittar du en väldigt bra lista som Hippson gjort. Där ser du alla möjliga avstånd. Är din häst väldigt kortgalopperad/hindren väldigt låga kan du behöva korta avstånden något, skulle dock rekommendera att försöka träna på "rätt" avstånd så mycket som möjligt för att hitta "rätt" galopp.

Tillägg: Om du har ambitionen att tävla alltså. Tränar du bara hemma och inte planerar att tävla spelar det väl mindre roll om du rider i "för kort" galopp och så :)
 
Okey för googla på det,
planen är att komma ut lite:);):)
Så måste lära mig att rida rätt galopp språng på rätt avstånd eller lära mig hur jag ska rida på avståndet, alltså länge eller korta
 
Okey för googla på det,
planen är att komma ut lite:);):)
Så måste lära mig att rida rätt galopp språng på rätt avstånd eller lära mig hur jag ska rida på avståndet, alltså länge eller korta

Skaffa dig en tränare och tills dess öva på att lära dig räkna galoppsprång så vet du precis hur din häst funkar till det är träningsdags :)
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 186
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Ajda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp