Avtagbara snösulor för traktbrodd

Account

Trådstartare
Finns det avtagbara sulor som man skruvar fast med traktbrodden?
Vill minnas att jag såg något sådant på FB men när jag googlar hittar jag bara polar pads för tåbrodd eller huf flex. De jag tror mig ha sett såg ut att ha metallplatta som var bockad efter kanten och höll ner själva sulan mer nere i skon. Någon som känner igen detta eller har jag drömt?
 
Det skulle jag också vilja vet i så fall. Annars så är min lösning att be hovis borra upp tå-hål, ganska tidigt i säsongen, se blindar jag hålen. Då behöver jag inte fundera.
 
Finns det avtagbara sulor som man skruvar fast med traktbrodden?
Vill minnas att jag såg något sådant på FB men när jag googlar hittar jag bara polar pads för tåbrodd eller huf flex. De jag tror mig ha sett såg ut att ha metallplatta som var bockad efter kanten och höll ner själva sulan mer nere i skon. Någon som känner igen detta eller har jag drömt?
Vet inte, men känns spontant som om de måste sitta fast framtill för att det inte ska ösa in snö där när hästen rör sig.
 
Vet inte, men känns spontant som om de måste sitta fast framtill för att det inte ska ösa in snö där när hästen rör sig.
Låter vettigt :up:
Undrar om det kan vara så att de jag kanske :down: har sett kilades in under skon framtill och skruvades med brodd bak
 
Låter vettigt :up:
Undrar om det kan vara så att de jag kanske :down: har sett kilades in under skon framtill och skruvades med brodd bak

Eller så är det du sett en sk täcksko? En metallplatta som skruvas fast med traktbrodd och täcker hoven. Det var iaf en täcksko jag först tänkte på av din beskrivning. Det är tyvärr ett sjukbeslag och nog inte ett reellt alternativ som snösula.
 
Eller så är det du sett en sk täcksko? En metallplatta som skruvas fast med traktbrodd och täcker hoven. Det var iaf en täcksko jag först tänkte på av din beskrivning. Det är tyvärr ett sjukbeslag och nog inte ett reellt alternativ som snösula.

Får inte upp någon bild på googling av täcksko, heter det något annat? Låter som det kan vara det, hade lite bråttom och tänkte att jag kollar närmare sen, men det har inte dykt upp igen.
 
Finns det avtagbara sulor som man skruvar fast med traktbrodden?
Vill minnas att jag såg något sådant på FB men när jag googlar hittar jag bara polar pads för tåbrodd eller huf flex. De jag tror mig ha sett såg ut att ha metallplatta som var bockad efter kanten och höll ner själva sulan mer nere i skon. Någon som känner igen detta eller har jag drömt?

Jag känner inte till ngn sådan snösula men varför kan du inte använda huf flex?
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har testat det? Håller de för det och sitter de kvar? Det är ju ingen höjdare att ha snösulor vid barmark och här kan det i...
2
Svar
39
· Visningar
16 131
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har alltid använt Huf-grips mot snöstyltor och de fungerar jättebra men de är inte helt idealiska pga att det växlar mellan...
Svar
0
· Visningar
1 323
Senast: Centaur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 148
Utrustning Hallådär! Det är så här att min ena häst inte kan ha "vanliga" snösulor för att han har för dåliga hovar, han är hyfsat ny har haft hon...
Svar
1
· Visningar
1 329
Senast: Ingridl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp