Avtal för delfoder - vad ska vara med?

B

brom

Jag har skaffat en deltidsfodervärd, eftersom jag har svårt att få tiden att räcka till. Hos Deckeman finns avtalsmallar för allt möjligt, men inte just för deltidsfoder. Är det någon som har erfarenhet av det och kan tipsa om vad som behöver regleras i avtalet? Vill gärna ha ett avtal som täcker det mesta, det känns ju lite säkrare i fall att man skulle bli oense om nåt nån gång.
 
Jag har samma problem som du, ska låna ut min häst på halvfoder o söker också ett bra kontrakt!

Vad kommer du låta din fodervärd vara delaktig i för kostnader?!
Själv hade jag tänkt halva stallhyran vilket är 750kr. Försäkringen står jag för själv samt att min sambo är hovslagare så den kostnaden slipper hon.
 
Jag har eget stall, så vi har ingen stallhyra att dela på. Hon har kortare arbetsdagar än mig, så hon kommer att åka och köpa foder när jag inte hinner pga jobb. Vi har en foderkassa där vi lägger 400:- var till att börja med. Får se om det räcker...Jag funderar på att ta ett medryttaravtal och putsa till. Jag är bara osäker på hur man ska täcka allting som kan hända. Hon har honom två dagar i veckan, då är det hon som är ansvarig för häst+utrustning förstås. Frågan är vad som händer om vi blir oense om något i fråga om hur han ska skötas/hanteras, vad gör man då? Min erfarenhet av medryttare är att de inte alls tar hästen så ofta som man har kommit överens om. Det vill jag också ha med. Om det är hennes dag så ska hon ju inte kunna ringa och säga att det är för kallt eller nåt sånt. Ujuj, det är mycket att tänka på!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 664
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 772
Senast: Scata
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp