Avvänja??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Soffelocket
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 778
S

Soffelocket

Jag har en 10 månaders hingstföl som är helt självständig har absolut inga problem med att bli ensam och skiljas från sin mamma. Men han suttar fortfarande och stoet har svårt att hålla hullet uppe. Så hur ska man göra avvänja eller inte??:confused:

Sv: Avvänja??

Har lite samma problem med mitt digivande sto. Hon har tappat i hull nu fast hon får maximalt med foder, står i egen box på nätterna. Vet var ute i förra veckan och gav rådet att avvänja. Mitt föl är 7½ månad.

Sv: Avvänja??

Avvänj!

Stoet behöver få hull, fölet klarar sig utan mjölk nu, och dessutom blir han könsmogen och kan producera oönskade föl. Finns inga fördelar med att låta dem gå ihop fortfarande.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
456
Senast: animalasia
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: Murray
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 295
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka