Axelbandslös bh

sthu

Trådstartare
Jag behöver verkligen något utan axelband. Har flera klänningar med bara axlar i olika former och jag tycker inte det är snyggt när bh-banden syns.
Har provat sån där bh man klistrar fast men dels satt den inte kvar mer än nån timme och dels var det rätt obekvämt.

Jag har visserligen liten byst, kan väl gå utan bh lika gärna. Men jag ogillar när bröstvårtorna lyser igenom och risken för "nip slip" gör mig nervös. Har provat nipple covers, men känner mig inte bekväm. Bandeau passar inte under de känningar jag har.

Så, kära bukefalister. Tips på axelbandslös bh? Gärna utan bygel.
 
Jag använder Wonderbra som jag tycker sitter uppe och man känner liksom inte att den håller på att glida ner som man kan göra med vissa BH:ar utan band.

Försökte bifoga en bild på modellen jag har men det vill tyvärr inte funka riktigt.
 
Köp en som man klistrar fast i bättre kvalitet? De jag har köpte jag för minst 5-7 år sen. Använder kanske 2-5 gånger om året. Sitter kanon en helkväll!
 
Jag har den här från cubus som jag tycker funkar bra.
1619803681014.png
 
Köp en som man klistrar fast i bättre kvalitet? De jag har köpte jag för minst 5-7 år sen. Använder kanske 2-5 gånger om året. Sitter kanon en helkväll!

Jag minns inte vilka märken jag testat, men ingen har suttit mer än någon timme innan det börjar lossna i kanterna. Köpte nån dyr variant som lossnade så fort jag rörde på mig.. inte imponerad.

Jag använder Wonderbra som jag tycker sitter uppe och man känner liksom inte att den håller på att glida ner som man kan göra med vissa BH:ar utan band.

Försökte bifoga en bild på modellen jag har men det vill tyvärr inte funka riktigt.

Ska kolla in wonderbra
 
Jag minns inte vilka märken jag testat, men ingen har suttit mer än någon timme innan det börjar lossna i kanterna. Köpte nån dyr variant som lossnade så fort jag rörde på mig.. inte imponerad.



Ska kolla in wonderbra
Undrar om det inte är wonderbras klister-BH jag har? Jag tycker att dom klarar det mesta!
 
Nu har jag beställt en wonderbra. Hoppas storleken blev rätt, har inte haft "riktig" bh på flera år. Men jag är bra på att mäta, så nu är det bara att hoppas att jag översatte storleken rätt.
 
Svårt tycker jag, de måste sitta så hårt för att inte glida så det brukar bli väldigt obekvämt. Förr använde jag freebra som man klistrar (håller bra om man sköter den ordentligt) men numera har jag använt nipple covers bara om det inte krävs ngn push up effekt. Eller undviker den typen av klänning..
 
Jag älskar halterneck, amerikanska axlar, bara axlar, konstiga skärningar hit och dit. Men det behövs ju något under för det mesta.

@MiniLi alltså, såna där med klister sitter verkligen inte kvar på mig. De glappar i varenda kant och lossnar typ direkt. Jag kanske gör något fel? Trodde att det bara var att klistra på den. Har alltså det här problemet om så ny direkt ur förpackningen.
 
Jag älskar halterneck, amerikanska axlar, bara axlar, konstiga skärningar hit och dit. Men det behövs ju något under för det mesta.

@MiniLi alltså, såna där med klister sitter verkligen inte kvar på mig. De glappar i varenda kant och lossnar typ direkt. Jag kanske gör något fel? Trodde att det bara var att klistra på den. Har alltså det här problemet om så ny direkt ur förpackningen.
Du ska vara ren och torr och inte ha sprayat parfym eller liknande när du sätter fast den. Jag har haft freebra hela partykvällar för ett antal år sen. När de börjat fästa dåligt har jag tvättat dom med lite tvål och sen fungerar dom bra igen.
 
@sthu svettas du mycket? Då lossnar dom säkert lätt. Jag minns inte vilket märke jag har men den sitter verkligen fast ordentligt hur länge som helst (har typ DD)

Med halterneck funkar ju bhn med löstagbara band. Då fäster du dem som halterneck också. Eller tar bort ena axelbanden om andra axeln är bar.

Annars klisterlappar/covers. Såna där vanliga bandlösa har aldrig funkat på mig. De glider ner hela jävla tiden.
 
Du ska vara ren och torr och inte ha sprayat parfym eller liknande när du sätter fast den. Jag har haft freebra hela partykvällar för ett antal år sen. När de börjat fästa dåligt har jag tvättat dom med lite tvål och sen fungerar dom bra igen.

Använder ingen parfym och alltid varit ren och torr. De sitter ändå inte kvar ordentligt.

@sthu svettas du mycket? Då lossnar dom säkert lätt. Jag minns inte vilket märke jag har men den sitter verkligen fast ordentligt hur länge som helst (har typ DD)

Med halterneck funkar ju bhn med löstagbara band. Då fäster du dem som halterneck också. Eller tar bort ena axelbanden om andra axeln är bar.

Annars klisterlappar/covers. Såna där vanliga bandlösa har aldrig funkat på mig. De glider ner hela jävla tiden.

Jag tycker inte att jag svettas mycket. Men kanske för mycket för klister bh.. har provat både billiga och dyra märken, men ingenting sitter kvar.

Har en halterneck bh, men den funkar just bara till halterneck.

Har köpt covers också. Men jag känner mig inte helt bekväm med det.
 
@MiniLi alltså, såna där med klister sitter verkligen inte kvar på mig. De glappar i varenda kant och lossnar typ direkt. Jag kanske gör något fel? Trodde att det bara var att klistra på den. Har alltså det här problemet om så ny direkt ur förpackningen.
Oavsett märke?
Använder du hudkräm under?
 
Jag föredrar tejp tillsammans med nipple cover. Tejpar upp brösten ordentligt, nästan likt en bh. Har flertalet gånger använt hudfärgad kineso-tejp, tycker det funkar väldigt bra.
 
Jag föredrar tejp tillsammans med nipple cover. Tejpar upp brösten ordentligt, nästan likt en bh. Har flertalet gånger använt hudfärgad kineso-tejp, tycker det funkar väldigt bra.

Har läst om många som använder tejp. Men jag vill inte göra det.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 314
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp