Axlar/cykelstyre i ridningen?

Roxanna

Trådstartare
Hur ligger det egentligen till med axlarna enligt ”facit” eller vad som är ”rätt”? Jag får ofta höra att jag är för rörlig i axlarna och därav lätt faller in i ”cykelstyre” om ni förstår vad jag menar. Vissa vill hävda att man aldrig ska röra axlarna så mycket när man t.ex. svänger. Vill gärna höra åsikter :)
 
Hur ligger det egentligen till med axlarna enligt ”facit” eller vad som är ”rätt”? Jag får ofta höra att jag är för rörlig i axlarna och därav lätt faller in i ”cykelstyre” om ni förstår vad jag menar. Vissa vill hävda att man aldrig ska röra axlarna så mycket när man t.ex. svänger. Vill gärna höra åsikter :)

Axlarna ska vara på den linje man rider. En del pratar om ögon vid nyckelbenen som ska se vägen. Det är rätt bra beskrivning. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gry

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 085
Senast: Fazeem
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 091
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 564
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp