[B]Lusern till fånghäst?[/B]

M

maisan

Har nu hört olika versioner om huruvida det är bra eller dåligt att ge lusern till fånghästar. Bl.a Kraffts rådgivare säger att det är bra eftersom det innehåller mycket fibrer o lite stärkelse... Vad säger ni om detta? Är det nån här som ger det till sin fånghäst?
 
Sv: Lusern till fånghäst?

Om du behöver proteinkomplettera åt din fånghäst är nog lucern det bästa.

Spannmål innehåller förhållandevis mycket stärkelse och soja är väldigt "lättsmält" protein vilket säkert kan ställa till det för en fånghäst. Det finns kanske färdigfoder som kan funka också, men då ska man kolla noga vad det innehåller. Många färdigfoder baseras ju på spannmål...
 
Sv: Lusern till fånghäst?

Jag ger Lusern till min fånghäst. Hackad strå !! Funkar prima !
 
Sv: Lusern till fånghäst?

Jag ger också Lucern till min fångshettis. Hackad strå. Ihop med kli för att få till Ca/P balansen. Undviker spannmål och betfor o dyl. Går väldigt bra!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: Mauen
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 539
Senast: Snowball
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp