b-one webhotell...

Basilika

Trådstartare
...verkar ju för bra för att vara sant, någon som har erfarenhet av dem? :d
Eller någon som vill tipsa om något annat bra och mycket billigt inkl. domän? :)
 
Till det priset, kan det verkligen vara reklamfritt?
Och hastigheten, hur är det med det?
*Nyfiken*
 
Det står i deras information att de kör storskaligt så det kanske är därför det blir så billigt!

Jag har just beställt Cliches delta suite och en .com-domän, vi får se hur det funkar. Det blev 775 kr för ett års utrymme och två års domän-hosting. Möttes dock av ett kryptiskt dataspråksmeddelande det sista steget i bokningen vilket inte kändes alltför kul :crazy: men jag hoppas det gick ok...

/Erica
 
Verkar ju vara bra webbhotell, men jag hänger inte med... det där delta grejset, skulle det vara både webbhotell och domän eller får du beställa till domänet= Blir det tillsammans 775?
Skulle gärna villja veta hur det funkar, om det är trubbel eller ej och sådär, om du har lust får du gärna pm.a när du vet. Funderar på att skaffa ett sådant konto nämligen med domän...
 
Delta och de andra är bara själva utrymmet, sen får man beställa domänet till. Så det blev tillsammans 775 kr. Såhär:

***
domain.com
-> Registrering av .com domän 0,01
-> 2 års domänavgift (2 * 200,00) 400,00
-> Upprättelse av webbhotell på Win2K/ASP 100,00
-> DELTA-Suite 150 MB, 10:- pr. månad (12 * 10,00) 120,00

Totalt exkl. moms: 620,01
Totalt inkl. moms: 775,01
***

Du kan själv prova och se vad det skulle kosta för dig (klicka på beställ nu, man ser priserna innan man behöver skriva in namn eller så).

Jag lovar att säga till sen när hemsidan är flyttad och berätta hur det blivit! :)

/Erica
 
B-one och alla andra webbhotell som erbjuder väldigt låga priser har inte samma prestanda på serverdatorerna som de lite dyrare leverantörerna har.. på så vis blir det lika med :

Billoga webbhotell:
* Slöare sida
* sämre support
* Allt som man kanske vill göra funkar inte..

Dyrare:
*snabba sidor
* bra och snabb support
*många alternativ
*bra och stabila funktioner

De dyrare har dock mer kvalité på sina saker..

Man betalar hellre för kvalité än för kvantitet..

you see?

Kan rekommendera de lite dyrare (Carambole , Crystone) och en som är rätt billig (Webb-hotellet)


/ lisas pojke :cool:
 
Det har inte jag upplevt med dom jag har haft med undantag från den första :p
Jag har varit hos tre webhost och en fyller din beskrivning av billiga webhotel inte dom andra två trots att dom är vad jag kallar för billiga.
Nu har jag en plats och två kompisar har sammanlagt tre hos samma host och jag har nog kommit för att stanna :D
Tror det är svårt att pressa deras priser :cool:
Dom två olika hotellen jag är nöjd med har samma prestandard som dom dyra du rekommenderar.
Skillnaden är nog att jag inte anlitar Svenska hosts då jag tycker man får för lite för dom pengarna och att dom i regel är för dyra :o
Jag är snål och vill ha så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt :D
När det gäller support där jag är nu så har jag ingen aning om hur bra den är för jag har inte behövt utnyttjat den men på platsen jag var innan var det 24 timmar man fick vänta max.
Så att påstå att deras server prestandard är sämre bara för att dom är billigare är inte alltid en sanning.
Vill dom ha kvar sina kunder så måste dom ha en bra service en bra server osv annars så flyttar kunden ut rätt snabbt ;)
Det finns många webhotel att välja mellan.
 
Vad heter webbhotellet din sida ligger på? Adress?

Håller med dig, bara för att dom är billiga så behöver det inte betyda att dom har sämre prestanda.
 
Dom heter Superuser Network och hemsidan ligger då på linux server.
Jag har som sagt inte provat deras support så den kan jag inte uttala mig om, men den är stabil och jag har aldrig haft problem med den (där av inte haft behov av support).
Min kompis hade inte visa utan mailade dom så att han kunde betala via banken istället för kort så det funkade det med :)
Massa funktioner i kontrollpanelen :D
Man kan testa och öppna för att se hur det ser ut på kontrollpanelen.
 
Fakta:
Hur gör man för att kunna sänka priser på någonting?
Ifall du sänker priserna så måste du antingen ha fler kunder.. eller så drar du ner på något som kostar inom företaget.
Tex. Färre servermaskiner.. (ni tror väl inte allting ligger på en och samma maskin?) kanske en sämre lina ut och in? :rofl:
De dyra erbjuder stabilare lina in och ut.. oftast flera olika linor in och ut ifrån olika ISP (InternetServiceProvider) så att ifall en slutar fungera så händer ingenting med hemsidan den finns kvar precis som vanligt.. :bow:
De billiga dock kanske kör med hög hastighet in och ut osv.. fast kanske dragit ner på antalet servermaskiner och lägger in fler hemsidor per maskin än vad som är rimligt?
Eller bara kör med lina ifrån en ISP.. så ifall den går ner kan ingen komma åt er sida överhuvudtaget.
En annan sak är vad har de billiga för skydd mot strömavbrott? mer än oftast en UPS som håller i en timme sen slocknar den också.. då de dyrare också har seperata generatorer som går igång utifall strömavbrott. ;)

DVS.

De dyra är stabilare överlag medans de billiga kan lika gärna bara slockna totalt och ingen kan se er hemsida. kul? :p

Detta är givetvis att överväga då det kanske inte är så viktigt för er att andra kan se er hemsida.. Men för mig känns det viktigare så jag läser först och beställer sen.. så jag har en stabil host =] :cool:

B-one har tex. bara en lina ut och in ifrån en ISP och går den ner så funkar ingenting dessutom pga av deras billigare priser så fyller de sina servermaskiner långt över vettig gräns vilket resulterar i krascher och slöare sidor ifall många kollar samtidigt. :rofl:

Tex. Skulle de möjliga 10 000 hemsidorna per servermaskin hos B-one få 1 besök samtidigt. så skulle hela den maskinen slockna.. YEY! :rofl:

Och de som står i usa har inte samma lagar som oss i sverige och erbjuder heller inte .se .

För övrigt med kontrollpanelen (Cpanel) på den sidan så är den internationell standard.. Kör företagen inte den så är de inte ens löna att kolla på :cool:

Carambole som jag nämnde tidigare är utsedda till en av de tre bästa ISP i världen.. -tipsa-

Men men. välj vad ni vill :cool:

/ Daniel - Lisa's pojke
 
Vissa vill tjäna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt, en sak att också beräkna in i priset ;)
Även hur mycket pengar man lägger ner på att göra reklam för sin verksamhet.

Om man kan sätta dns till servrar som ligger utanför Sverige så är det inga problem att koppla en se adress till min hemsida :angel:

Du skall få en parallell till att billigt inte alltid betyder dåligt.
Jag har ett av landets billigaste bredband.
Jag betalar 200 kronor i månaden.
Har vi då dåligare bredband :confused:
Nej, vi har tvärt om bland dom snabbaste i landet för privatpersoner.
Vi fick uppgraderat från 10 mb/s till 30 mb/s i våras.
Det finns ett program för att mäta hastighet in och ut när det gäller bredband.
Den gav upp innan den var färdig och talade om att hastigheter högre än 25 mb/s kunde den inte mätas :angel:

Så varför så billigt när den är så bra.
Jo, inga annonskostnader och långsam utbyggnad ;)
Målet är långsiktigt och inte kortsiktigt när det gäller avkastningens ökning :cool:

Det är mycket man måste ta hänsyn till och var och en får välja det dom vill ha.
Dom flesta har ingen stor plånbok och måste välja efter den.
Då blir det billiga.
Jag har testat billiga och som jag inte upplevt är dåliga för i så fall hade jag hållt mig kvar hos spray för jag tänker inte betala för dålig service (dvs sidor som är nere, e-post som inte funkar osv.)
Jag är medveten om vad jag vill ha och är inte rädd för att untnyttja min rätt att få tillbaka pengarna dom 30 första dagarna om jag inte är nöjd.
Dessutom så har dom en garanti på att hålla uppe sidorna 99% och det räcker för mig :D och troligtvis för dom flesta som har sökt efter hemsidor på dessa sidorna.
Har man ett stort företag som är beroende av att folk kan se sidorna 100% om året och förlorar inkomst om det bara är 99% så kanske man skall se sig om åt ett annat håll men för vanliga Svensson är 99% alldeles utmärkt ;)
Att man inte vill fortsätta med gratis sidor är oftast pga utrymme (man behöver mer plats) bandvidd, reklam som tar stor plats, sidor som inte vissar sig titt som tätt, behöva ha externa räknare, gästböcker osv.
Själv kan jag banna ip nummer på min domän och i min gästbok, förbjuda vissa ord, ändra utan problem osv.
Man kan sätta in forum osv
Sidorna har alltid varit uppe och inga svårigheter eller långsam laddning av hemsidorna.
Det är Superuser jag pratar om och inte b-one för dom har jag ingen erfarenhet av alls.

Än så länge har jag inte upptäckt något negativt därför så håller jag inte med om att billigare automatiskt är sämre eller för den delen ens dålig.
Däremot kan det hända att dom dyra är bäst, det säger jag inget om :bow: men så bra behöver man som privatperson inte ha och därför så är det mer förmånligt att ta en som är billigare ;)
Man behöver väga för och nackdelar och se vad man SJÄLV vinner mest på :cool:
Därefter väljer man det som passa en själv bäst.
Bästa fördelen är dessutom att man har folk som redan har sin hemsida hos en host man är intresserad av så att man vet om den är bra eller dålig utan att behöva upptäcka det själv först :angel:
 
Jo glömde...kan du förklara vad du menade med:
"För övrigt med kontrollpanelen (Cpanel) på den sidan så är den internationell standard.. Kör företagen inte den så är de inte ens löna att kolla på "
Vilka företag :confused:
Förstår inte alls din tanke gång eller vad du vill ha ut av det hela :o
För övrigt uppgraderades C-panel X för 2 veckor sedan och vad jag vet har vi fått ett annat forum till och en webshop till.
Den jag har nu ser ut så här.
Den har det jag behöver + lite till med andra ord alldeles lagom för mig :D
Vad mer kan en som har en hemsida eller förening tänkas behöva :confused:
Man kan lägga upp cgi och php script om det är något som fattas :D
 
Bara undrar, vilket account kör du med där?
Har du möjlighet att ha php och mysql och liknande?

:)
 
Sv: b-one webhotell...

Jag rekommenderar varmt www.scandichosting.se

De har servrar i närheten av kontoret, så skulle det hända ngt, kan de rycka in!

Detta är nog att föredra om man har en viktig sida eller så.

Har min sida där :D
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 384
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 831
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp