Dessie2010

Trådstartare
Hej!
Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte jättegrov, han är fortfarande lite mer åt det nätta hållet. Jag är 160 cm lång och jag väger lite mindre än 40 kg (tror jag!). Min ridlärare säger att jag inte ser lång ut på honom men ändå.. vad tycker ni? Hur länge kan jag rida honom? Tacksam för svar🐴🦋
 
Hej!
Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte jättegrov, han är fortfarande lite mer åt det nätta hållet. Jag är 160 cm lång och jag väger lite mindre än 40 kg (tror jag!). Min ridlärare säger att jag inte ser lång ut på honom men ändå.. vad tycker ni? Hur länge kan jag rida honom? Tacksam för svar🐴🦋
Min dotter red sin maxade b-ponny tills hon var över 170 cm lång och vägde närmare 50 kg. Hon har dock väldigt långa ben och kort överkropp och ponnyn är bred över ryggen. Hade det varit det motsatta så hade det antagligen blivit obalanserat betydligt tidigare. Om ekipaget funkar eller inte beror alltså på betydligt fler faktorer än längd (och vikt) på ryttaren och ponnyns höjd. Lita på din tränares omdöme och din egen känsla.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: Roheryn
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 599
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 924
Senast: ylvalill
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 067
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp