B-vit+linfrön+betfor+kokande vatten?

T

Therezia

Varje dag gör jag i ordning min hästs morgon betfor, i den lägger jag betfor och B-vitaminer och linfön. Eftersom man ska ha linfrön i kokande vatten häller jag kokande vatten på allting. Är det dåligt för betforen eller b-vitaminerna på något sätt? Hoppas nån kan hjälpa mej. Tack!

Z

zana

B-vitameinerna vet jag inte hur de reagerar, men betforen får iallafall inte stå för länge, den sväller snabbare i varmt vatten.

Ett annat alternativ är att koka linfröna för sig och blanda på kvällen.

M

Millz

Jag har aldrig upplevt några problem med kokande vatten, har haft det både på B-vitamin och betfor (som ju då sväller fort, bra när man inte har hur mycket tid som helst).

B

Bucus

Vitaminer ska förvaras mörkt och kallt ju så att hälla hett vatten över är ingen hit. Vitaminer avdunstar när man gör så.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 429
Senast: Skye
·
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 579
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 202
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 10
  • Hönstråden II