Bukefalos 28 år!

B-vitamin, vilket?

A

Almeloue

Jag hade tänkt börja ge min hund lite extra b-vitamin, så därför undrar jag vilket märke ni tycker bäst om? Jag har funderat mycket på Shy feeder för häst, men jag tycker att det verkar vara mycket socker i det.
Mustangs flytande b-vitaminer för häst brukar inte innehålla socker men det kanske innehåller för mycket annat än B-vit för att ge till hund? :)

//Tacksam för svar.. Erika :D
 
Sv: B-vitamin, vilket?

B-kombin forte N rek min veterinär. Det blir dessutom billigare än B-vitamin i sockerlösning.

Köps på apotek, humanpreparat, receptfritt.

1 burk med 100 st kostar 79 kr.
1 tablett innehåller vitamin B1 (tiaminnitrat) 15 mg, vitamin B2 (riboflavin) 15 mg, vitamin B6 (pyridoxinhydroklorid) 15 mg, vitamin B12 (cyanokobalamin) 5 mikrogram, nikotinamid 60 mg, pantotensyra (D-kalciumpantotenat) 30 mg, folsyra 200 mikrogram.

Jag gav för att se om det hjälpte pälsproblem, dvs inte pga fästingar, och fick rek 1-2 tabletter/dag för 40 kg hund.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
440
Senast: lilstar
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 822
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Karoliten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp