Bukefalos 26 år!

B-vitamin..

T

Tigerlilja

gav mitt sto B-vitamin vid fällningen i våras. Tyckte det funkade bra så ja tänkte ge det nu vid pälssättningen även.

Frågan är då när ja ska börja ge henne det. Ska jag börja redan nu eller ska jag vänta tills det blir lite kallare??

Spar pengarna istället tycker jag. Hästar kan själva tillverka B-vitamin och lider sällan brist på detta.

Z

zana

Börja när du märker att hästen fäller! Jag började ge för en vecka sedan.

A

Argydja

Vi började ge våra islandshästar för ca 2, 3 veckor sedan. Men dom går ute fortfarande, och ska fortsätta med det. Börja ge b-vitamin redan nu.

R

Raeman

Jag ger min pålle nästan året om. Han mår bra när han får B-vit. Det är inte farligt eftersom det inte lagras i kroppen.

M.

S

Sesselja

Jag började också med B-vitamin för ca 2 veckor sedan, så jag tycker gott att man kan börja nu.

Liknande trådar

Hästvård Äldsta hästen (17 år) har jag haft nu lite över ett år och jag vet inte vad som hänt med han... Det började med att han haltade i hagen...
Svar
10
· Visningar
1 231
Skola & Jobb Hur ofta har ni som är anställda och jobbar hemifrån nu under pandemitider personlig kontakt med er chef? (alltså utöver eventuella...
2
Svar
38
· Visningar
1 871
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
797
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Kriget i Ukraina

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7