B vitaminer

Centaur

Trådstartare
Letar efter lämpligt B12 eller multi B tillskott till katter men hittar inget. Vill helst att det ska vara flytande eller en väldigt liten tablett. Att strö pulver i maten utgår, likaså flera stora tabletter per dag.

Har googlat och på många ställen rekommenderas Twinlabs super B flytande men det säljs tydligen inte längre. Alternativt 1/10 av en kapsel för människor, men jag provade och det var inte direkt enkelt att dosera och vet inte hur jag ska få det i katten. Ska försöka lösa upp i lite vatten men är rädd för att överdosera. Vore enklast med flytande så jag kan mäta upp exakt mängd i en spruta och ge i munnen.
Kan man ge Shy feeder till katter? Vet att det funkar till hundar.

Har en extremt kräsen katt som inte äter tillräckligt och blev rekommenderad tillskott av B vitaminer för att höja aptiten. Jag blir själv jättehungrig av att ta B vitaminer så det är värt att testa. :)
(Ja, vi har självklart varit hos veterinären men det är inget fysisk fel på kissen.)
 
Trikem har flytande B-vitamin, från 500 ml och uppåt. Går att beställa online hos Granngården eller köpa via Trikems (många) andra återförsäljare.
 
Min vet erbjöd att ge Nikita en b-vitamin spruta när vi var där och drog ut tänder. Tyvärr sa jag nej.
 

Liknande trådar

Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: Corax
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 055
Senast: isafore
·
Foder & Strö En av våra ponnyer är lite trött och håglös, inte egentligen mycket men ändå så att jag märker en skillnad. Först blev jag orolig men...
Svar
4
· Visningar
1 156
Hästvård Fodrar i dagsläget med b-vitamin pga patellasymptom på min unghäst. Funderar dock på att lägga till jäst för att få bästa möjliga...
2
Svar
22
· Visningar
3 757
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp