Babypotting?

Taraxacum

Trådstartare
Jag har börjat försöka mig på att få bebin att göra ifrån sig i toaletten/handfatet. Jag ser tydligt när det är dags och det känns otroligt dumt att vänta på att det ska hamna i blöjan. Men, vi får inte till det. När jag tar av blöjan och antingen sitter med honom på toan eller grodhåller så blir det fumligt och spänt från min sida, och då blir ju bebin lika spänd. Är det någon som har några tips? Hur kan jag hålla i honom på ett smidigt, säkert och för bebin bra sätt? Finns det potta för barn som inte sitter själva än?
 
Jag har börjat försöka mig på att få bebin att göra ifrån sig i toaletten/handfatet. Jag ser tydligt när det är dags och det känns otroligt dumt att vänta på att det ska hamna i blöjan. Men, vi får inte till det. När jag tar av blöjan och antingen sitter med honom på toan eller grodhåller så blir det fumligt och spänt från min sida, och då blir ju bebin lika spänd. Är det någon som har några tips? Hur kan jag hålla i honom på ett smidigt, säkert och för bebin bra sätt? Finns det potta för barn som inte sitter själva än?

Jag pottade yngsta dottern. Vi hade sedan tidigare en babybjörnsits på toaletten. Tycker det var det smidigaste sättet. Jag höll i henne när hon "satt" på toaletten.
 
Från att dottern kunde hålla huvudet själv så satte vi henne på pottan och höll om bröstkorgen på henne, köpte minsta pottan jag kunde hitta för att hon inte skulle behöva sitta för bredbent.

Nu med sonen som ännu bara är 6 veckor så håller vi över handfatet. Jag lägger min högra arm under nacken på honom så han vilar över underarmen uppmot mitt armveck och har vikten där och så håller jag med händerna i knävecken. Så fort hammarström blir stabilare så kommer vi testa med potta för honom med.
 
Jag har börjat försöka mig på att få bebin att göra ifrån sig i toaletten/handfatet. Jag ser tydligt när det är dags och det känns otroligt dumt att vänta på att det ska hamna i blöjan. Men, vi får inte till det. När jag tar av blöjan och antingen sitter med honom på toan eller grodhåller så blir det fumligt och spänt från min sida, och då blir ju bebin lika spänd. Är det någon som har några tips? Hur kan jag hålla i honom på ett smidigt, säkert och för bebin bra sätt? Finns det potta för barn som inte sitter själva än?
Bumbos toasits är suverän :up:

Här hemma är det badkaret istället för handfatet som används.. Lite större träffyta :p
Jag lutar bebis rygg mot min mage/bröstkorg och håller i knävecken :)
 
Bumbos toasits är suverän :up:

Här hemma är det badkaret istället för handfatet som används.. Lite större träffyta :p
Jag lutar bebis rygg mot min mage/bröstkorg och håller i knävecken :)
Badkar hade varit bra att ha :idea:
Jag har testat att hålla så som du beskriver men känner att jag måste hålla så hårt i benen. Får öva mer helt enkelt.
 
H
Jag har börjat försöka mig på att få bebin att göra ifrån sig i toaletten/handfatet. Jag ser tydligt när det är dags och det känns otroligt dumt att vänta på att det ska hamna i blöjan. Men, vi får inte till det. När jag tar av blöjan och antingen sitter med honom på toan eller grodhåller så blir det fumligt och spänt från min sida, och då blir ju bebin lika spänd. Är det någon som har några tips? Hur kan jag hålla i honom på ett smidigt, säkert och för bebin bra sätt? Finns det potta för barn som inte sitter själva än?
Handfatet funkade bäst för oss när bebis var liten. Sen bumbotoasits.
 
Varför lyckas jag inte över handfatet när kag märker att han är bajsnödig? Han kissar där men inte bajsar oftast. Nu testade jag handfatet, bara kiss, satte på blöja, gick till vardagsrummet, grodhöll och han bajsade?!
 
Varför lyckas jag inte över handfatet när kag märker att han är bajsnödig? Han kissar där men inte bajsar oftast. Nu testade jag handfatet, bara kiss, satte på blöja, gick till vardagsrummet, grodhöll och han bajsade?!

Vi fångar sällan bajs i handfatet så nu väntar jag in Bumbo, både potta och sits. Orkar inte hålla så länge nu när han blivit tyngre.
 
Vi fångar sällan bajs i handfatet så nu väntar jag in Bumbo, både potta och sits. Orkar inte hålla så länge nu när han blivit tyngre.

Jag "orkar" hålla men hur länge behöver man hålla? De få gånger jag lyckats få bajs i handfatet har jag inte hållt så länge, även när jag "fångat" bajs i blöjan har det gått ganska fort. Du får utvärdera sen så får vi se om vi ska köpa!
 
Jag "orkar" hålla men hur länge behöver man hålla? De få gånger jag lyckats få bajs i handfatet har jag inte hållt så länge, även när jag "fångat" bajs i blöjan har det gått ganska fort. Du får utvärdera sen så får vi se om vi ska köpa!

V behöver rätt mycket tid på sig när han ska bajsa.
 
Jag sätter J på toaletten numera! Jag fäller upp toaringen så han sitter på toastolen (smalare än ringen, funkar bättre med de korta benen som annars pekar rakt fram plus att han kommer ner med rumpan lägre än knäna), med en tvättlapp så det inte blir kallt att sitta. Sen håller jag honom runt bröstkorgen och han sitter vänd mot mig. Väntar nån minut och sen kommer det :turd::bow:

Det funkar inte varje gång. Jag misstolkar signalerna ibland. Här på morgonen var han gnällig, provade toan, provade mata. Nää han var tydligen trött trots att vi just gått upp...

Ni som har pojkar, kom ihåg att rikta snoppen ner i toan, annars blir det blött på golv, matta, mamma och bebis :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 298
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 121
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp